مجری سـاخت و تـوسعه آزادراه‌های کـشور گفت: بسیاری از پروژه‌های عمرانی راه به ویژه آزادراه‌ها به علت کمبود سیمان به کندی پیش می‌روند و در حال متوقف شدن هستند.

محمدرضا منتظری، مجری ساخت و توسعه آزادراه‌های کشور، در گفت‌وگو با ایسنا، درباره علت تاخیر در ساخت آزادراه‌های کشور اظهار کرد: این موضوع به چند عامل منابع مالی، کمبود مصالح به ویژه سیمان، تملک زمین‌ها و نقص مطالعات پروژه‌ برمی‌گردد که هر یک از آنها تبدیل به معضل بزرگی در احداث آزادراه‌ها در کشور شده‌اند. منتظری با اشاره به اینکه اعتبار امسال ساخت آزادراه‌ها در بودجه عمومی‌ ۱۰۸‌میلیارد تومان است، گفت: ۳۰۰‌میلیارد تومان از محل فروش اوراق مشارکت اعتبار در نظر گرفته شده است که اولین بخش فروش این اوراق از روز شنبه ۲۶ آبان ماه در کلیه شعب بانک تجارت در سراسر کشور عرضه می‌شود. مجری ساخت و توسعه آزادراه‌های کشور درباره‌ کمبود اعتبار در احداث آزادراه‌ها تصریح کرد: اگر اوراق مشارکت به میزان پیش‌بینی شده به فروش برسد با کمبود اعتبار تا پایان سال مواجه نخواهیم شد.

مجری ساخت و توسعه آزادراه‌های کشور درباره‌ کیفیت ساخت آزادراه‌ها تصریح کرد: کیفیت یک مساله فرهنگی به شمار می‌آید و باید مجموعه عواملی که دست‌اندرکار انجام یک پروژه هستند وظیفه خود را به خوبی انجام دهند تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

به عقیده‌ وی، کارفرما، مهندسان مشاور و پیمانکار که دست‌اندرکاران احداث یک آزادراه هستند، باید در جهت بهبود کیفیت پروژه موردنظر تلاش کنند، بر این اساس اگر نقصی در آزادراه پس از احداث آن به وجود آید به ضعف در یکی از این بخش‌ها برمی‌گردد که نتوانستند وظیفه خود را به نحوه مطلوبی انجام دهند.

مجری ساخت و توسعه آزادراه‌های کشور با اشاره به اینکه دوران ساخت آزادراه‌ها در گذشته حدود ۸ تا ۹ سال بوده است، گفت: در پروژه‌ها جدید این گونه نیست و اگر شرایط مطلوب باشد با سرعت خوبی پیش ‌می‌روند به طوری کنارگذر شمالی مشهد در حدود ۲۰ ماه پیش آغاز شد و الان در حدود ۳۰ کیلومتر آن در حال آسفالت شدن است.