معاون اول رییس‌جمهوری، استانداران را مکلف کرد به بخش گردشگری و میراث فرهنگی به عنوان ذخیره فرهنگی گرانبها و یک منبع عظیم مادی توجه ویژه‌ای نشان دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی دولت اعلام کرد، پرویز داوودی معاون اول رییس‌جمهوری در بخشنامه‌ای به استانداران آنان را مکلف کرد در برنامه‌ریزی‌های سال‌جاری و سال آینده خود اقدامات ویژه‌ای را برای به فعل درآوردن امکانات نامحدود و وسیع این بخش انجام دهند. در این بخشنامه آمده است: در راستای سیاست‌های اقتصادی دولت، و به منظور استفاده حداکثر از ظرفیت‌های مادی کشور در جهت تحقق رشد و توسعه اقتصادی، افزایش رفاه و تعالی جامعه بر پایه عدالت و مهرورزی، توجه ویژه به بخش‌های تولیدی و اشتغالزا، کاهش وابستگی به نفت و افزایش درآمدهای غیرنفتی توجه به بخش گردشگری و میراث فرهنگی به عنوان یک ذخیره فرهنگی گرانبها و یک منبع عظیم مادی، اجتناب‌ناپذیر می‌نماید. لذا لازم است استانداری‌های سراسر کشور به منظور به فعل درآوردن امکانات وسیع و نامحدود این بخش، اقدامات زیر را انجام داده و نتیجه را به این معاونت ارائه کنند.

معاون اول رییس‌جمهوری تاکید کرد: به توجه به اینکه در آستانه تنظیم بودجه سال ۱۳۸۷ کل کشور می‌باشیم لازم است به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که حداقل ۵ درصد اعتبارات تملک دارایی آن استان در قالب فصول مربوط پیش بینی و ضمن فراهم آوردن سازوکار مناسب تحت نظارت دستگاه بهره‌بردار، در سال (۱۳۸۷) برای توسعه این بخش هزینه گردد.

براساس این بخشنامه، استانداران مکلف شده‌اند از محل اعتبارات مازاد درآمدهای استانی که بر اساس بند «ج» تبصره ۱۲ قانون بودجه سال‌جاری به آن استان ابلاغ خواهد شد با نظارت استانداران سهم قابل قبولی جهت حفظ، مرمت و نگهداری میراث فرهنگی و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و مناطق نمونه گردشگری اختصاص یابد. به گفته داوودی در این راستا استانداران در سال‌جاری از محل ۲۰درصد اعتبارات هزینه‌ای مازاد درآمدها و اصلاحیه بودجه و در سال آینده نیز از محل اعتبارات هزینه‌ای سهم مناسبی را در حد وظایف جدید پیش‌بینی خواهد کرد.