معاون امور بین‌الملل سازمان انرژی اتمی ایران پس از پایان جلسه توجیهی روز جمعه آژانس درباره ایران گفت، این نشست یکی از آرام‌ترین جلسات توجیهی فنی طی چند سال اخیر بود.

محمد سعیدی افزود: به جز آمریکا، فرانسه، کانادا و استرالیا، سایر کشورها ابهامی راجع به گزارش محمد البرادعی، مدیر‌کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نداشتند. به گفته وی، اولی هاینونن، معاون امور پادمان‌های آژانس، ابعاد فنی این گزارش را تشریح کرد و گفت: اطلاعاتی که ایران به ما داده با اطلاعاتی که ما از سایر منابع و شبکه اطلاعات خودمان به دست آوردیم، کاملا انطباق دارد و هیچ عدم انطباقی در اظهارات ایران و یافته‌های خودمان مشاهده نکردیم.

سعیدی افزود: در این نشست مشخص شد که سایر کشورها هیچ ابهامی در مورد گزارش مدیرکل و آژانس ندارند و این ابهام تنها متوجه چند کشور خاص بود که سوالات خود را مطرح کردند و هاینونن نیز به آنان پاسخ داد.

وی همچنین به نقل از هاینونن درباره موضوع فعالانه و واکنشی بودن اقدامات ایران که در گزارش به آن اشاره شده است، گفت: باید به شرایط کار نگاه کنید.

سعیدی همچنین گفت: هاینونن در این زمینه گفته است که بخشی از افراد و اطلاعات مورد‌نیاز مربوط به ۲۵سال گذشته بوده است و دسترسی به آنها ساده نبود.

گزارش روز پنج‌شنبه البرادعی که در این نشست از نظر فنی برای اعضای شورای حکام تشریح شد، در نشست فصلی این شورا که در روز اول آذر ماه آغاز می‌شود، بررسی خواهد شد.