احمدی‌نژاد: در توسعه روابط با بحرین هیچ مانعی نمی‌شناسیم

رییس‌جمهوری ایران با تاکید بر اینکه امنیت منطقه جز با وجود کشورهای مستقل و پیشرفته برقرار نخواهد شد، گفت: کشورهای منطقه اکنون این توان و قدرت را دارند که با همکاری یکدیگر و بدون نیاز به کشورهای بیگانه، امنیت خاورمیانه را تامین کنند. به گزارش خبرگزاری مهر، محمود احمدی‌نژاد در دیدار با امیر بحرین در آغاز مذاکرات مشترک هیات عالیرتبه دو کشور با بیان این مطلب اظهارداشت: امروز دولت‌های منطقه قادرند امنیت منطقه را با همکاری یکدیگر برقرار کنند که همکاری ایران و بحرین می‌تواند مقدمه‌ خوبی برای ادامه همکاری‌ها در این راستا به شمار آید.

رییس‌جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: کشورهای بیگانه حاضر در منطقه کشورهایی هستند که خواهند رفت‌، زیرا آنها مهمان و مستاجر کشورهای منطقه هستند، ولی ما برادر و همسایگانی هستیم که سال‌های سال قرار است در کنار یکدیگر با هم زندگی کنیم. وی تاکید کرد: ما می‌توانیم به کمک هم همکاری اقتصادی‌، سیاسی‌، امنیتی و یکدیگر را گسترش دهیم و از سوی دیگر باعث مستحکم‌تر شدن این روابط بین کشورهای دیگر منطقه شویم‌. وی خطاب به امیر بحرین گفت: در توسعه روابط با بحرین هیچ مانع و محدودیتی نمی‌شناسیم و علاقه‌مندیم این روابط رو به گسترش باشد.

رییس‌جمهوری به ویژگی‌های دو کشور اشاره کرد و گفت: ایران و بحرین دارای منابع خاصی هستند که می‌توانند با توسعه همکاری‌ها از جمله انرژی و مالی به طور گسترده با یکدیگر همکاری کنند و روابط یکدیگر را در بخش سرمایه‌گذاری نیز گسترش دهند.

بنا‌بر‌این گزارش، شیخ حمد‌بن عیسی آل‌خلیفه، امیر بحرین نیز با اشاره به روابط دیرینه و بسیار خوب ایران و بحرین، با بیان اینکه که وارادت گاز از ایران به بحرین یک راهبرد به حساب می‌آید، گفت: بحرین بر‌اساس همکاری‌های گسترده خود امروز به دنبال برقراری هر چه بیشتر این روابط است. ما این همکاری‌های را برای ساختن پل‌های برادری بسیار موثر می‌دانیم و امیدواریم باعث پیشرفت هر دو کشور شود.