رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تشریح معایب و مزایای لایحه بودجه 92 گفت: در این لایحه هیچ رقمی برای یارانه‌های سه ماه اول در نظر گرفته نشده بود، در حالی‌که این موضوع نمی‌تواند بلاتکلیف بماند و مجلس تصویب کرد در بهار سال آینده همچون سه ماه اول سال 91 به مردم یارانه تعلق گیرد. پس جای هیچ نگرانی از باب حذف یارانه‌ها نیست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، غلامرضا مصباحی‌مقدم در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران گفت: برخی گفتند مجلس با افزایش یارانه‌ نقدی مخالفت کرده است. در حالی‌که دولت هیچ پیشنهادی راجع به رقم یارانه‌ها نداشت و ضمنا مجلس کاری را انجام داد که برخلاف این اظهارنظرها بود؛ به گونه‌ای که جلوی تغییر قیمت حامل‌های انرژی از قبیل گاز، نفت، بنزین، آب، برق و... را در سه ماه اول سال گرفت تا افزایش قیمتی در این راستا نداشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه برخی تصور می‌کنند مجلس در پرداخت یارانه به مردم بخیل است، گفت: این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد چرا که اگر درآمدی نباشد معنایی ندارد که هزینه افزایش یابد. رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در رابطه با رقم پیشنهاد شده برای سه ماه اول سال 92 اظهار کرد: 45 هزار میلیارد تومان برای سه ماه اول پیش‌بینی شده که در واقع رقم آخرین بودجه مصوب مجلس تقسیم بر چهار است که میزان یک فصل را برآورد می‌کند.

وی در عین حال گفت: بودجه 92 بسیار انبساطی بسته شده است چراکه اگر عملکرد بودجه را در سال جاری حدود 100 هزار میلیارد تومان بدانیم دولت در لایحه پیشنهادی بودجه 192 هزار میلیارد تومانی را پیش‌بینی کرده که اعداد و ارقام در آن 90 درصد افزایش را نشان می‌دهد.