احمد توکلی، الیاس نادران، غلامرضا مصباحی‌مقدم و حسن سبحانی نمایندگان اقتصاددان مجلس در تذکری به احمدی‌نژاد خواستار رفع مشکلات و نواقص اجرایی مربوط به اجرای تبصره ۱۳ قانون بودجه در زمینه عرضه بنزین با کارت سوخت هوشمند و جلوگیری از ناهنجاری‌های به وجود آمده در این راستا شدند. در تذکر مکتوب این نمایندگان خطاب به رییس‌جمهوری چنین آمده است: ضمن تشکر از همت دولت در آغاز طرح مهم سهمیه‌بندی بنزین و با وجود موفقیت اجرای آن در کاهش روزانه حدود ۲۰‌میلیون لیتر از مصرف کل‌، اجرای سایر تکالیف دولت در تبصره ۱۳ قانون بودجه با کندی و ناهنجاری‌هایی پیش می‌رود. این نمایندگان شاخص اقتصادی مجلس ایرادات خود را به اجرای این تبصره در ۸ مورد دانسته و اعلام کردند:

- صدور کارت‌های سوخت المثنی و ابطال کارت‌های سوخت مفقودی بسیار کند و دیر صورت می‌گیرد.

- تعلل در گسترش جایگاه‌های عرضه گاز طبیعی‌، به صاحبان خودروهای گازسوز- از جمله خودروهای عمومی - برای سوخت‌گیری‌، صف‌های طولانی و مشکل دائمی و روزانه تحمیل کرده است.

- در تامین سوخت برای حمل و نقل عمومی کالا و مسافر برای روستاها و شهرهای دور دست و نقاط کشاورزی‌، صنعتی و عمرانی دور از مرکز، کوتاهی مشاهده می‌شود.

-در شناسایی و قطع سهمیه وانت‌بارها و تاکسی‌هایی که بدون خدمت‌رسانی به مردم‌، سهمیه بنزین خود را در بازار سیاه می‌فروشند، تدبیری مشاهده نمی‌شود.

- در تخصیص سهمیه بنزین برای مسافربران شخصی و آژانس‌ها و نظارت بر خدمات آنها کوتاهی می‌شود و همچنان شاهد رشد نرخ کرایه تاکسی‌ها‌، مسافربرهای شخصی و آژانس‌ها به بهانه فقدان سهمیه بنزین در برخی شهرها هستیم‌.

- عرضه بنزین از طریق استانداری‌ها و فرمانداری‌ها برای رفع نیازهای خاص شهروندان بر‌اساس ضابطه روشنی نیست.

-توسعه حمل‌و‌نقل عمومی در پایتخت، به ویژه در مورد مترو، ظاهرا به دلیل اختلافاتی که ماهیت و دلایل آن نامفهوم است با کندی پیش می‌رود.

- اطلاع‌رسانی درباره سهمیه‌بندی بنزین همچنان ناهنجار است مسوولان مربوط در برابر شایعاتی که به تشویش و نگرانی عمومی درباره بنزین می‌انجامد‌، بی‌تفاوتند.

در پایان این تذکر تصریح شده است: با توجه به گذشت بیش از یک‌سال و نیم از ابلاغ تبصره ۱۳ در قانون بودجه ۱۳۸۵ و گذشت هفت ماه از آغاز به کار سامانه عرضه بنزین با کارت‌هوشمند و گذشت بیش از ۴ ماه از اجرای سهمیه‌بندی بنزی‌، ادامه این ناهنجاری‌های اجرایی‌، برای مردم در استان‌های مختلف بی‌جهت مشکل درست کرده و موفقیت طرح سهمیه‌بندی بنزین را نیز زیر سوال برده است.