تعدادی از مقام‌های رژیم صهیونیستی برای رایزنی علیه برنامه هسته‌ای ایران و تحریک دولت‌های اروپایی به اعمال تحریم خارج از چارچوب شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه تهران راهی این قاره شده‌اند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویتر، یکی از مقام‌های مزبور که خواست نامش فاش نشود، ادعا کرد: ما نگران هستیم؛ چرا که مردم در اروپا از تهدید ایران آگاه نیستند و بحث‌های کمی‌در این باره مطرح شده است. وی افزود: با اینکه سیاستمداران اروپایی از تبعات استراتژیک دستیابی ایران به توانمندی هسته‌ای ‌آگاهی دارند، اما مردم و رسانه‌های اروپا به نظر می‌رسد در سطح گسترده‌ای بی‌توجه هستند. این گروه از مقام‌های صهیونیست قرار است از بروکسل (مقر اتحادیه اروپایی)، برلین، وین و رم دیدار کنند و همراه خود فهرستی از اقدامات سیاسی و تجاری پیشنهادی را که مایلند دولت‌های این کشورها علیه‌ایران اعمال کنند، به آنها ارائه خواهند کرد. این اقدامات متنوع از شناسایی سپاه پاسداران ایران به عنوان یک سازمان تروریستی تا لغو صدور اعتبار صادرات و بیمه تجارت خارجی با ایران برای شرکت‌های تجاری است.

سایر اقدامات شامل ممنوعیت معاملات با نهادهای اقتصادی ایران که رهبران مذهبی ایران را تامین مالی می‌کنند، ممنوعیت فروش قطعات یدکی پالایشگاه‌های نفت و نیز ممنوعیت بیمه برای محموله‌های تجاری عازم بنادر ایران می‌شود.

همچنین این گروه از مقام‌های رژیم صهیونیستی قصد دارند اروپایی‌ها را متقاعد به ممنوعیت فروش تجهیزات صنعت معدن به ‌ایران کنند که به ادعای آنها ایران برای مخفی کردن و حفاظت از تاسیسات اتمی‌زیرزمینی‌اش مورد استفاده قرار می‌دهد.

مقام‌های اتحادیه اروپایی می‌گویند برخی از این اقدامات از قبل مورد بررسی قرار گرفته است؛ گرچه برخی کشورهای عضو خواستار اعمال آن از کانال قطعنامه شورای امنیت هستند و معتقدند درصورت اقدام مستقل از شورای امنیت، روسیه و چین به راحتی می‌توانند جای آنها را در تجارت با ایران بگیرند.

رژیم صهیونیستی با داشتن دست‌کم ۲۰۰ کلاهک اتمی، به گواه کارشناسان و تحلیل‌گران بزرگ‌ترین تهدید و خطر برای امنیت و ثبات منطقه‌ای به شمار می‌رود، اما ایران عضو متعهد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی‌است که به گواه مقام‌های بلندپایه‌این نهاد از جمله

محمد البرادعی هیچ مدرکی دال بر انحراف برنامه هسته‌ای ‌این کشور از مسیر صلح‌آمیز وجود ندارد.

رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر، نمایندگانی به کشورهای روسیه و چین با هدف متقاعد کردن مقام‌های این کشورها برای همراهی با فشارها و تهدیدهای آمریکا علیه‌ ایران اعزام کرد.