ارزیابی الهام، کلهر و قالیباف از رویکرد «دنیای اقتصاد»
دنیای اقتصاد- رییس‌جمهور در لوح تقدیر خود به روزنامه دنیای اقتصاد با بیان اینکه نقد عالمانه و منصفانه با وجود تلخی ظاهری، هدایتگر و راهگشاست، توفیق «دنیای اقتصاد» را در نقد عملکرد دولت با نگارش مقالات انتقادی تبریک گفته است.

بازتاب
تقدیر رییس‌جمهوری از نقادی منصفانه دنیای‌اقتصاد
محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهوری در پیامی که برای روزنامه دنیای‌اقتصاد ارسال کرد؛ نوشت: تکاپوی بشر برای کشف گوهر حقیقت، تلاشی دائمی در پهنه تاریخ است و آدمی هماره با پذیرش رنج و تلخکامی راه دستیابی به این گوهر بی‌بدیل را بر خویش هموار کرده است.
در ساحت اندیشه، فرهنگ و سیاست نیز راه وصول به حقیقت از عقبه‌های تودرتوی نقد می‌گذرد. نقد عالمانه، استوار و منصفانه با وجود تلخی ظاهری، هدایتگر و راهگشا است و از این رو موجب شادکامی و خرسندی می‌باشد.
در ادامه این پیام آمده است: ساحت مطبوعات و رسانه‌ها به مثابه مناسب‌ترین بستر تحقق نقد خردمندانه، بحر مواجی است که گوهر حقیقت را در دل صدف نقد منصفانه جای داده است. رییس‌جمهوری در پایان آورده است: اینجانب توفیق شما را در نقد عملکرد دولت با نگارش مقالات انتقادی تبریک می‌گویم و از شما سپاسگزاری می‌کنم.


قالیباف در جشنواره مطبوعات:
دنیای اقتصاد، روزنامه‌ای علمی و حرفه‌ای است
دنیای اقتصاد- گویی چهاردهمین جشنواره مطبوعات در آخرین روز کاری خود، با حضور برخی از مسوولان دولتی ازجمله محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهوری و برخی نخبگان سیاسی، فرهنگی و ورزشی، جمعیت بیشتری را پذیرا بود و توانست تا حدودی بر سردی و سکوت روزهای اولیه کاری خود غلبه کند. دیروز غرفه روزنامه دنیای اقتصاد میهمانان ویژه‌ای داشت. میهمانانی که هر یک با نوشتن جملاتی در دفتر یادبود این روزنامه به خاطره چهاردهمین جشنواره مطبوعات رنگ جاودانگی پاشیدند.
غلامحسین الهام، سخنگوی دولت و وزیر دادگستری در دفتر یادبود روزنامه دنیای اقتصاد با ارزیابی مثبت روند نشریات اقتصادی نوشت: این رویکرد نشان از تحرک جدی اقتصاد کشور عزیزمان دارد. امیدوارم سهم این بخش فرهنگی در ارتقای اقتصاد کشور بیش از پیش افزایش یافته و با حفظ مبانی عدالت‌گستری موفق باشد. برای دنیای اقتصاد نیز به طور ویژه توفیق، مسئلت دارم.
الهام همچنین، در گفت‌وگویی با خبرنگار ما تایید کرد: روزنامه دنیای اقتصاد در انتقادهای خود به دولت رعایت انصاف، متانت حرفه‌ای و رویکرد علمی را لحاظ کرده است.
مهـــدی کلهــر، مشاور رسانه‌ای رییس‌جمهوری با بیان اینکه فقر برادر کفر است، به گردانندگان دنیای اقتصاد توصیه کرد: هر راهی که با نیت فقرزدایی گشوده شود، راه ایمان خواهد بود، در این راه گام بردارید.
فرشباف، معاون وزیر کار در دفتر یادبود دنیای اقتصاد در یادداشتی کوتاه نوشت: روزنامه گرانقدر دنیای اقتصاد همیشه برای حقیر مطالب ارزنده‌ای دارد، از کار طاقت‌فرسا و تلاش‌های کارشناسی خسته نباشید. موفق و موید باشید.
محمدباقر قالیباف، شهردار تهران در یادداشتی کوتاه ویژگی‌های روزنامه دنیای اقتصاد را برشمرده و از تلاش گردانندگان این روزنامه در انعکاس منصفانه فعالیت‌های مدیریت شهری سپاسگزاری کرده است. از نگاه قالیباف نگاه علمی، رهیافت حرفه‌ای و حضور فعال در عرصه انعکاس مسائل اقتصادی کشور از ویژگی‌های منحصربه‌فرد دنیای اقتصاد به شمار می‌رود.
امیررضا واعظی آشتیانی، معاون وزیر صنایع و معادن نیز با آرزوی موفقیت برای مدیران و روزنامه‌نگاران دنیای اقتصاد چند جمله‌ای را در دفتر یادبود این روزنامه نوشت: در یک کلمه می‌توان گفت روزنامه دنیای اقتصاد صادق، صبور، کارشناس و دلسوز است.
سردار رادان، رییس پلیس تهران نیز نوشت: در دنیای عجیب اقتصادی، روزنامه دنیای اقتصاد، نقشی بی‌بدیل در احساس امنیت مقتصدین، تجار و بازرگانان و مردم فهیم را دارا است.
پرویز کاظمی، وزیر سابق رفاه و تامین اجتماعی نیز با نگاشتن جملاتی در دفتر یادبود روزنامه دنیای اقتصاد، ابراز امیدواری کرد: ارائه و تحلیل اطلاعات اقتصادی مبتنی بر نظرات کارشناسی و با صداقت به مردم و مسوولان ارائه شود تا زمینه شکوفایی اقتصاد در صنعت فراهم گردد.