صحنه

تئاتر شهر هنوز آماده نشده و از این رو انگار ضربان تئاتر در تهران بسیار ضعیف است. جشنواره تئاتر رضوی هم که مهم‌ترین اتفاق طی این روزهای حوزه تئاتر است، با کمبود اعتبار گروه‌های نمایشی، مملو از صحنه‌های خالی و خلوت است.

اجرای تئاترها در سالن‌ها هم از چندان رونقی برخوردار نیست. به جز خانواده تت که توانسته است به مرز هفت میلیون فروش برسد، هنوز تئاترها در سطح پایینی از فروش قرار دارند. آهو به وقت انفجار

«آهو به وقت انفجار» به نویسندگی رحمت امینی و کارگردانی حسن وارسته است که ساعت ۱۸ هر روز در خانه نمایش به روی صحنه می‌رود.

از اجرای این کار یک هفته می گذرد و در این مدت توانسته ۱۴۰ تماشاگر داشته باشد و رقمی در حدود ۱۵۰هزار تومان فروش داشته است. این کار در سال گذشته در چهارمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی با نام «مجلس غریب ضامن آهو» به روی صحنه رفته بود، ولی این بار با یکسری تغییرات کلی در فرم و اجرا توسط رحمت امینی به مدت ۵۰ دقیقه به روی صحنه می‌رود. این کار توسط یک گروه دانشجویی به صورت پرفرمنس (کارگاهی) اجرا می‌شود. قیمت بلیت این تئاتر ۲۰۰۰ تومان است.

بازیگر و زنش

اما کار اجرای نمایشنامه «بازیگر و زنش» به کار گروهی مجید ستایش و نویسندگی علی نصیریان در خانه نمایش بعد از ۲۹ اجرا به کار خود پایان داد. در این مدت توانست میزبان ۱۱۵۰ بیننده باشد و رقمی در حدود یک میلیون و صد و شصت هزار تومان فروش داشته باشد.

خانواده تت

«خانواده تت»به نویسندگی و کارگردانی مائده طهماسبی و با بازی فرهاد آئیش، فرشته صدر عرفایی و لیلی رشیدی هر روز در ساعت ۱۸:۳۰ در تالار اصلی فرهنگسرای نیاوران میزبان علاقه‌مندان به این کار خواهد بود.

داستان این نمایشنامه درباره یک خانواده مجاری در جنگ جهانی دوم است که درگیر یک افسر نازی می‌شوند و ... این کار تا به امروز با ۱۹ اجرای خود توانسته است میزبان ۲۸۵۰ تماشاگر باشد و به رقمی حدود هفت‌میلیون تومان دست پیدا کند، این کار تا ۱۳ آذر ماه بر روی صحنه خواهد ماند. قیمت بلیط این کار ۴۰۰۰تومان است.

هملت به روایت تارکوفسکی

نمایش «هملت» به کارگردانی محمود صباحی در ۱۲ روز اجرا ۵۱۴ تماشاگر داشته و ۵۵۸هزار تومان فروش داشته است. قیمت بلیت «هملت» با بازی مسعود میرطاهری، ۲هزار تومان است و می‌توانید این تئاتر را ساعت ۶:۱۵ در تالار مولوی ببینید.

درس

«درس» اثر اوژن یونسکو، به کارگردانی «پری‌ناز آل‌آقا» هر روز ساعت ۵:۳۰ در تالار مولوی روی صحنه می‌رود. این نمایش در طول ۱۲ اجرا، با ۳۶۶ تماشاگر، ۴۶۵هزار تومان فروش داشته است.

اتاق شماره ۶

«اتاق شماره ۶» با ۲میلیون و ۴۳۰هزار تومان بیشترین فروش را در نمایش‌های تالار مولوی به دست آورده است. این نمایش اثر

آنتوان چخوف است و با بازی جعفر والی و کارگردانی ناصر حسینی مهر، ۱۳ روز اجرا، توانسته است ۱۴۶۴ نفر را به تالار مولوی بکشاند. اتاق شماره ۶ را می‌توانید به بهای ۳هزار تومان در ساعت ۷:۳۰ ببینید.