دنیای‌اقتصاد- محمد نیازی، رییس سازمان بازرسی کل کشور از کلید خوردن برخی پروژه‌های فاقد توجیه فنی و اقتصادی انتقاد کرد و گفت: مسوولان دستگاه‌ها در مقابل فشارهای سیاسی برای اجرای پروژه‌های فاقد توجیه اقتصادی و فنی مقاومت کنند و سازمان بازرسی کل کشور از آنان حمایت می‌کند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بازرسی کل کشور، رییس سازمان بازرسی کل کشور در شورای معاونان وزارت راه و ترابری ابراز امیدواری کرد که سازمان بازرسی کل کشور بتواند نقش اصلی خود را که همان کمک به مدیریت کشور و مشاوره دادن به آنها است خوب انجام دهد.

وی افزود: می‌خواهیم زحمات و تلاش مدیران دستگاه‌ها بدون اشکال و نفعش برای عموم مردم و کشور باشد. نیازی، فلسفه وجودی سازمان بازرسی کل کشور را کمک به مدیریت کشور برشمرد و گفت:‌ کمک سازمان بازرسی کل کشور به مدیریت این است که واقعیت را منعکس کند، حال ممکن است این واقعیت نکات قوت باشد یا منفی.

رییس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: در گزارش‌های این سازمان نقاط ضعف و قوت با هم ذکر می‌شود.

در گزارش‌ها هم پیشنهاد تشویق می‌دهیم و هم پیشنهاد تنبیه. اما بنای ما این است که مثبت‌ها را برجسته کنیم. به عنوان مثال، در سال گذشته از ۱۰هزار پیشنهادی که در گزارش‌های سازمان وجود داشت، ۹۸مورد آن مربوط به پیشنهاد تشویق بود و تقریبا همین مقدار هم به دادگاه‌ها و هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری معرفی شدند.

رییس سازمان بازرسی کل کشور با اعلام این مطلب که وقتی قانونی در کشور تصویب می‌شود مصلحت کشور در نظر گرفته شده است، گفت: معتقدیم نباید دست مدیران کشور در اجرا بلرزد، اما باید بین رعایت قوانین و ریسک‌پذیری مرز قائل شویم و این کار حساس و ظریفی است.