وزیر امور خارجه آمریکا با تکذیب اینکه آمریکا قصد حمله به ایران را دارد، مجددا تکرار کرد که اگر تهران برنامه هسته‌ای خود را متوقف کند، واشنگتن با تهران گفت‌وگو می‌کند. خبرگزاری فرانسه گزارش داد: کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی ای.بی.سی در پاسخ به سوالی درباره لایحه‌ای که سنای آمریکا در راستای تروریستی شناختن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تصویب کرده و به عقیده برخی منتقدان، احتمال جنگ را افزایش می‌دهد، گفت که جورج بوش، رییس‌جمهوری آمریکا آشکارا گفته است که «هنگامی که پای ایران در میان است، او یک مسیر دیپلماتیک را دنبال می‌کند».

رایس گفت: این لایحه تاکیدی بر این است که ما باید اقداماتی شدید علیه ایران اتخاذ کنیم، کاری که مطمئنا انجام شده است.

به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه آمریکا گفت که واشنگتن و متحدان اروپایی آن در گذشته به ایران مشوق‌های سیاسی و تجاری ارائه کرده‌اند تا کار غنی‌سازی خود را متوقف کند. وی در اشاره به تحریم‌هایی که آمریکا پس از انقلاب اسلامی ایران علیه تهران اعمال کرد، گفت: من حتی گفته‌ام که ما حاضریم در سیاست ۲۸ ساله خود تجدید نظر کنیم.

رایس با تاکید بر اینکه وی حاضر است در هر زمان و مکانی با همتای ایرانی خود ملاقات کند، افزود: تنها لازم است چرخه سوخت هسته‌ای، غنی‌سازی و بازفرآوری را که می‌تواند به فن‌آوری لازم برای تولید تسلیحات هسته‌ای منتهی شود، متوقف کنند؛ بنابراین سوال اصلی این نیست که چرا ما با تهران صحبت نمی‌کنیم. سوال اصلی این است که چرا تهران با ما صحبت نمی‌کند؟