اصلاح دانشگاه آزاد را از سر می‌گیریم
احمدی‌نژاد: ما با تمام وجود با مافیای اقتصادی درگیریم، جیغ‌های بنفشی که آنان می‌کشند و شما می‌شنوید به دلیل نیشگون‌هایی است که ما می‌گیریم.

احمدی‌نژاد در دانشگاه علم‌و‌صنعت: اصلاح دانشگاه آزاد را از سر می‌گیریم
مافیای اقتصادی را نیشگون گرفته‌ایم
محمود احمدی‌نژاد مشکلات اقتصادی موجود در جامعه را حاصل «طراحی‌های انجام‌شده علیه دولت» دانست و گفت: بعضی در داخل و خارج کشور با کارهای سازماندهی شده، فعالیت‌های روانی راه می‌اندازند که باعث افزایش تورم می‌شود.
به گزارش خبرگزاری مهر، رییس‌جمهوری که صبح دیروز به دانشگاه علم‌و‌صنعت رفته بود، در جمع دانشجویان افزود: با تمام وجود با مافیای اقتصادی درگیریم؛ جیغ‌های بنفشی که آنان می‌کشند و شما می‌شنوید به دلیل نیشگون‌هایی است که ما می‌گیریم. اگر امروز برخی فریاد می‌کشند، به دلیل آن است که می‌بینند احمدی‌نژاد هنوز روحیه دانشجویی‌اش را از دست نداده است.
وی به تورم موجود در اقتصاد اشاره کرد و گفت: تورم در کشور ما ریشه‌دار است و بحث امروز و دیروز نیست.
رییس‌جمهوری گفت: ما در تورم با دو موضوع رو‌به‌رو هستیم که یک بخش آن در درون اقتصاد است و بخش دیگری به عملیات‌ روانی که برخی‌ها به آن دامن می‌زنند برمی‌گردد.
وی همچنین گفت: نمی‌خواهم بگویم که در بحث مبارزه با مفاسد اقتصادی تنهاییم،‌ ولی دولت در بین کسانی که قدرت دست‌شان است و می‌توانند کاری بکنند در این زمینه تنها است، البته این به این معنا نیست که ما ایستاده‌ایم و فقط نظاره‌ می‌کنیم. همان‌طور که گفتم ما مبارزه می‌کنیم.
وی با اشاره به یکی از پرونده‌های مفاسد اقتصادی که دولت آن را شناسایی کرده است، افزود: مبارزه با مفاسد اقتصادی دستور کار روزانه مدیران دولتی است. البته این بدان معنا نیست که مفاسد اقتصادی صفر شده است. ما در حال مبارزه هستیم و آن را کاهش داده‌ایم.
احمدی‌نژاد به تصمیم‌گیری دولت در ارتباط با بانک‌ها و اصلاح آنها اشاره کرد و گفت: ما می‌دیدیم که در بانک‌ها روند به نحوی است که منابع اصلی منحرف می‌شود و این منابع در دست یک‌عده‌ای خاص قرار می‌گیرد.
رییس‌جمهوری به تغییرات رخ‌داده در بانک مرکزی اشاره کرد و گفت: شما دیدید که کل سیستم بانک مرکزی تغییر کرد تا دیدگاه دولت را به جلو ببرد. البته آدم‌هایی که قبلا در بانک مرکزی قرار داشتند آدم‌های بدی نبودند، آدم‌های خوبی بودند.
تلاش برای تبرئه جاسوس هسته‌ای
رییس‌جمهوری همچنین با اشاره به پرونده‌ هسته‌ای ایران گفت:‌اگر عوامل داخلی درخصوص مسائل هسته‌ای دست از فشار برندارند، به ملت ایران معرفی می‌شوند.
وی افزود: اینها خائن هستند و ما بر اساس عهدی که با ملت بسته‌ایم، کوتاه‌ نخواهیم آمد و نظاره‌گر نخواهیم بود.
وی خاطرنشان کرد: الان قاضی پرونده‌ای را تحت فشار سنگین قرار داده‌اند تا جاسوسی را تبرئه کند، اما ملت ایران اجازه نخواهد داد تا برخی با نفوذ سیاسی و اقتصادی، مجرمین را از دست انتقام ملت نجات دهند.
رییس‌جمهوری تصریح کرد: ما به خاطر برخی از حساسیت‌ها مراعات آنها را می‌کنیم،‌ ولی با پایان یافتن موضوع هسته‌ای، در یک جمع دانشجویی، همه این مسائل را بیان خواهیم کرد.
احمدی‌نژاد موضوع هسته‌ای را «کلیدی» خواند و افزود: ارزش این پیروزی هسته‌ای ۱۰۰برابر ملی شدن صنعت نفت است و ما نباید در این مرحله از پیروزی تا رسیدن به نتیجه کامل غافل شویم.
احمدی‌نژاد همچنین در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی‌بر اینکه به نظر می‌رسد، رییس‌جمهوری به تنهایی سیاست خارجی ایران را هدایت می‌کند، گفت: این حرف تقریبا درستی است. یک مقدار این امر طبیعی است و یک مقدار دیگر آن باید اصلاح شود. برای اینکه یک سازمان را حرکت دهیم، خود مسوول باید جلوتر از آن سازمان حرکت کند.
وی گفت: البته وزارت خارجه ما نسبت به قبل خیلی تغییر کرده است، ولی باید دانست که نسبت به نقطه آرمانی هنوز خیلی فاصله دارد. مطمئنا ایجاد تغییرات در دستگاه دیپلماسی نیاز به زمان دارد تا به نحو دیگری رفتار کند و این وقت می‌گیرد.
از سرگیری اصلاح دانشگاه آزاد
رییس‌جمهوری در پاسخ به سوالی درباره دانشگاه آزاد نیز گفت: به خاطر آنکه برخی‌ها در شرایط حساس کشور بحران‌سازی می‌کردند، پیگیری مسائل دانشگاه آزاد را متوقف کردیم، اما به زودی اصلاح دانشگاه آزاد را از سر می‌گیریم.
وی افزود: موقعی که بحث دانشگاه آزاد مطرح شد منظور ما دانشجویان و اساتید محترم آن نبودند، بلکه سیاست‌ها، مدیریت و مقررات حاکم بر آن بود که با سازوکارهای شورای عالی انقلاب فرهنگی مطابقت نداشت.
وی با بیان اینکه به ما گفتند که به خاطر شرایط حساس کشور فعلا در این مساله دست نگه دارید چون این افراد در شرایط حساس کشور بحران درست می‌کنند و دل نمی‌سوزانند، تاکید کرد: البته به زودی ما این اصلاحات را انجام خواهیم داد.
احمدی‌نژاد با بیان اینکه بنده روزانه حداقل 100نامه از دانشجویان یا پدر و مادر آنها در خصوص دانشگاه آزاد دریافت می‌کنم، گفت:‌ این درست نیست که مردم در پرداخت شهریه دانشگاه آزاد مانده باشند، ولی پول این دانشجویان در دست گروه‌های خاص باشد و قراردادهای میلیاردی با یک مرکز تحقیقاتی به امضا برسانند تا آنها تحولات آینده خاورمیانه را بررسی کنند، چرا که معلوم است این قراردادها بی‌پایه و اساس و بی‌مورد است. قراردادی بسته‌اند تا پولی در شکم آنها بریزند.
انتظارات برآورده نشده از مشاوران جوان
احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالی دیگر گفت: جایگاه مشاوران جوان برای تسهیل ورود جوانان به عرصه مدیریت کلان ایجاد شد، اما هنوز حتی یک‌سوم انتظار من از مشاوران جوان هم برآورده نشده است.
وی با بیان اینکه هدف دولت از به وجود آوردن مشاوران جوان این بود که راه برای حضور جوانان در عرصه مدیریت کلان آماده شود، بر اینکه مشاوران جوان پل ارتباطی دانشگاهیان و جوانان با مسوولان هستند، تاکید کرده و گفت:‌ آن چیزی که در این خصوص مدنظر من بود هنوز محقق نشده و حتی یک سوم این امر برآورده نشده است.


تیم اصلی تصمیم‌گیری کاملا هماهنگ است
رییس‌جمهوری گفت: امروز تیم تصمیم‌گیری اصلی در کشور، کاملا هماهنگ عمل می‌کنند. محمود احمدی‌نژاد افزود: برخی تلاش می‌کنند تا با اجرای چند پروژه وانمود کنند که در فضای سیاست خارجی بین رهبری و رییس‌جمهوری فاصله وجود دارد، غافل از اینکه ما در نشست‌های خود به حماقت این افراد می‌خندیم.
رییس‌جمهوری تاکید کرد: وظیفه اصلی دستگاه دیپلماسی ایجاد آرامش سیاسی، حفظ و صیانت از منافع ملی و آرمانی است. وی با بیان اینکه زمانی که صحبت از آرمان‌ها می‌شود برخی شروع به تمسخر می‌کنند، تصریح کرد: ما باید برای رسیدن به قله و هدف خود باید با راهنما جلو برویم و نادیده گرفتن راهنما از سوی برخی موجب تعجب است.