بازارهای بین‌المللی در تسخیر بالیوود

دو فیلم هندی Om Shanti Om ساخته فرح خان و «محبوب» به کارگردانی سانجی لیلا بانسالی پرفروش‌ترین فیلم‌های بازار بین‌المللی شدند. صحنه‌ای از فیلم محبوب

به گزارش خبرگزاری مهر، ورایتی اعلام کرد Om Shanti Om با بازی شاهرخ خان در هند تقریبا ۱۷‌میلیون دلار فروخت و فیلم «محبوب» نیز در ۹۰۰‌سینما به فروشی در حد ۴/۱۵میلیون دلار دست یافت. این فیلم موزیکال تقریبا سه‌ساعته بر مبنای کتاب «شب‌های سفید» داستایوسکی ساخته شده و در آن سلمان خان و رانی موکرجی نقش‌آفرینی می‌کنند. بخش زیادی از فروش فیلم در خود هند حاصل شد و فروش آن در هفته نخست اکران در آمریکا و بریتانیا به ترتیب ۶۰۰‌هزار دلار و ۳۴۰‌هزار دلار بود. «شیرها برای بره‌ها» ساخته رابرت ردفورد با بازی تام کروز و مریل استریپ که مسائل مربوط به جنگ افغانستان را به تصویر می‌کشد، همزمان با آمریکا در ۴۵ کشور دیگر اکران شد و در ۲۶۸۱‌سینما تنها ۳/۱۰‌میلیون‌دلار فروخت. این فیلم در آمریکا نیز تنها ۷/۶‌میلیون دلار فروخت و رده چهارم را از آن خود کرد.

مضمون فیلم به علاوه نقدهای منفی منتقدان بر فروش آن بی‌تاثیر نبود. برآوردهای اولیه نشان می‌دهد فیلم جدید ردفورد در هیچ یک از کشورهایی که تازه در آن به نمایش درآمده رده نخست را به خود اختصاص نداد و در بریتانیا نیز با ۴/۱میلیون دلار فروش از فهرست ۵فیلم اول بازماند.