دنیای اقتصاد- به فاصله چند ساعت، دو مشاور رسانه‌ای و مطبوعاتی احمدی‌نژاد، اظهارنظرهای متفاوتی درباره شیوه برخورد دولت نهم با رسانه‌ها ارائه کردند.

یکی از «برخورد قاضیانه» سیستم اطلاع‌رسانی و دبیرخانه دولت با رسانه‌ها انتقاد و دیگری هرگونه «برخورد قهر‌آمیز» دولت با مطبوعات را نفی کرد. مهدی کلهر صبح شنبه در غرفه خبرگزاری فارس در نمایشگاه مطبوعات گفت: دبیرخانه و سیستم اطلاع‌رسانی دولت به محض مشاهده تخلف رسانه‌ای، با آنها قاضیانه برخورد می‌کنند؛ اما علی‌اکبر جوانفکر، شنبه شب در حاشیه نشست «رسانه دینی» در قم گفت: برخی رسانه‌ها نقاط قوت دولت و کشور را ضعیف جلوه می‌دهند و نقاط قوت دشمنان را بزرگنمایی می‌کنند، ولی دولت از برخورد قهرآمیز با این رسانه‌ها دوری می‌کند و سعی کرده در جهت اصلاح آنها حرکت کند.

صبح، کلهر از اداره حقوقی ریاست‌جمهوری و سیستم اطلاع‌رسانی دولت انتقاد کرد و گفت: به دوستان رسانه‌ای هیات دولت گفته‌ایم با رسانه‌ها تعامل بیشتری داشته باشند و به جای شکایت از رسانه‌ها، با آنها تفاهم و تعامل ایجاد کنند، ولی آنها حرف ما را گوش نمی‌کنند. شب، جوانفکر از نقدهای غیرمنصفانه برخی مطبوعات سخن گفت و اضافه کرد: برخی رسانه‌هایی که با تعلقات حزبی کار می‌کنند، می‌خواهند کارهای دولت را تخریب و تضییع کنند، اما دولت از نمایندگان این رسانه‌ها هم درخواست کرده است تا به همراه مسوولان در استان‌های مختلف حاضر شوند و بیشتر در جریان فعالیت‌های دولت قرار گیرند.

البته مشاور مطبوعاتی احمدی‌نژاد نسبت به شماری از رسانه‌ها نیز شدیدا انتقاد کرد؛ جوانفکر گفت: اصحاب برخی جراید با نسبت‌های ناروا به رییس جمهوری تلاش‌های دولت را نادیده گرفته و با ایجاد فضای آلوده و بیمار در رسانه اجازه دانستن حقیقت را به مخاطبان خود نمی‌دهند. وی افزود: این رسانه‌ها سعی می‌کنند نقاط قوت دولت وکشور را ضعیف جلوه داده و در مقابل، نقاط قوت دشمنان را بزرگ نمایی می‌کنند که این قبیل اعمال در رسانه هیچ کشوری مرسوم نیست.