انتقاد نمایندگان به انحلال «سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی» از سوی دولت به رغم گذشت ماه‌ها از آن همچنان ادامه دارد. الیاس نادران، رییس کمیسیون اصل ۴۴ مجلس اعلام کرده است مجلس الزامی به اصلاح عبارت «سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی» در لایحه اصل ۴۴ ندارد و مجلس بنا ندارد در این حوزه وارد شود. پس از آنکه شورای نگهبان لایحه اصل ۴۴ را به دلیل ۲۸ مورد مغایرت با شرع قانون اساسی به همراه هشت مورد ایرادات مجمع تشخیص مصلحت نظام به مجلس برگرداند، نادران، رییس کمیسیون ویژه بررسی‌کننده اصل ۴۴ در مجلس اعلام کرد که ایرادات مطرح در قالب نظرات شورا و یا مجمع تشخصی مصلحت نظام چنانچه در مغایرت با قانون اساسی و شرع باشد، به منظور تامین نظر شورای نگهبان آنها را مرتفع خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوال دنیای اقتصاد مبنی بر اینکه یکی از ایرادات شورای نگهبان تکرار عنوان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است، گفت: این نه جزو ایرادات قانون اساسی است و نه شرع، و مجلس در این حوزه الزامی به رعایت تذکرات ندارد.

نادران درباره احتمال ارجاع لایحه اصل ۴۴ به مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مجلس تلاش می‌کند در مرحله رفت و برگشت لایحه بین مجلس و شورای نگهبان اختلاف را حل کند تا حتی‌الامکان به مجمع ارسال نشود.

نادران همچنین در پاسخ به پرسشی درباره نامه رییس‌جمهوری برای رعایت عنوان سازمان مدیریت در لایحه اصل ۴۴ گفت: ما الزامی به این کار نداریم. لایحه پیشنهادی دولت نیز عنوان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را داشت و ما بنا نداریم در این حوزه وارد شویم. نادران در مورد شرط احمدی‌نژاد برای مجلس در مورد ابلاغ قانون نظام هماهنگ پرداخت پس از اصلاح عبارت «سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی» و اینکه آیا ممکن است دولت به دلیل عدم اصلاح عبارت از ابلاغ خودداری کند، گفت: در مجلس اول مصوبه‌ای وجود داشت که پس از ۱۵ روز از ابلاغ قوانین، چنانچه رییس‌جمهوری آن را به دستگاه‌ها ابلاغ نکند لازم‌الاجرا خواهد بود، بنابراین نسبت به اجرایی شدن قانون، ‌نهادهای اجرایی نمی‌توانند نظر بدهد تنها مجلس صلاحیت ارائه نظر دارد که نظر خود را ارائه کرده است.

نمایندگان که از ابتدا مخالفت خود را با انحلال سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اعلام کرده بودند در روزهای اولیه به دنبال تهیه طرحی برای جلوگیری از تصمیم احمدی‌نژاد برای انحلال سازمان مدیریت بودند، این طرح هیچ‌گاه مطرح نشد اما مخالفت نمایندگان ادامه داشت اکنون نمایندگان با حفظ نام سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در لوایح و طرح‌ها سعی دارند مخالفت خود را به مجلس اعلام کنند.

تغییری ایجاد نمی‌شود

همچنین عضو هیات‌رییسه مجلس با اشاره به نامه احمدی‌نژاد به حداد عادل جهت تغییر در لایحه مدیریت خدمات کشوری گفت: نمی‌توان هیچ تغییری در لایحه مدیریت خدمات کشور ایجاد کرد.

حمیدرضا حاجی‌بابایی نماینده همدان در مجلس گفت: باتوجه به اینکه این لایحه در مجلس مصوب شده و به شورای نگهبان فرستاده شده و این شورا نیز مصوبه مذکور را تایید کرده، مواد این لایحه به قانون تبدیل شده بنابراین هیچکس حتی آقای حداد عادل نمی‌تواند یک کلمه را در قانون تغییر دهد.