به نوشته یک هفته نامه غربی، بی‌میلی نخست وزیر انگلیس در تبعیت از سیاست‌های آمریکا و فرانسه درباره ایران، صبر واشنگتن را لبریز کرده و کاخ سفید خواهان پیروی براون از سیاست‌های سارکوزی درباره برنامه هسته ای تهران است. به گزارش خبرگزاری مهر، ساندی تلگراف با اعلام این مطلب در ادامه به نقل از دیپلمات‌های آمریکایی نوشت: بی‌میلی گوردون براون در بیان این مطلب که برنامه هسته‌ای ایران باید متوقف شود، موجب دلسردی کاخ‌سفید شده است. در همین رابطه نزدیکان کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه آمریکا به این هفته‌نامه انگلیسی اعلام کردند: آمریکا خواهان آن است تا براون نیز درباره ایران همانند نیکلا سارکوزی، رییس‌جمهوری فرانسه عمل و در این راه از او پیروی کند و این اخطار را به ایران بدهد که در صورت متوقف نکردن برنامه هسته‌ای خود با حمله نظامی‌مواجه خواهد شد.

ساندی تلگراف در ادامه با اشاره به اختلاف‌نظرهای لندن و واشنگتن نوشت: آمریکا به شدت از رفتار دوگانه براون درباره ایران خشمگین است، آمریکا‌ خواهان آن است تا تمام متحدین واشنگتن هر آنچه را که می‌توانند در رابطه با برنامه هسته‌ای ایران انجام دهند؛ اما اقدامات

نخست وزیر انگلیس نشان می‌دهد که لندن در این راه با واشنگتن همراه نیست. به گفته مقام‌های آمریکایی، کاخ سفید خواهان آن است که براون به طور رسمی‌و پی در پی این جمله را بیان کند که «ایران مجهز به سلاح هسته‌ای به هیچ وجه قابل پذیرش نیست و تهران نه می‌تواند و نه اجازه دارد که به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند.» اما تاکنون اقدامات براون که حمایت خود را از راه‌حل دیپلماتیک برای حل پرونده ایران اعلام و با هر گونه اقدام نظامی ‌علیه تهران مخالفت کرده، نقشه‌های آمریکا را با شکست مواجه ساخته است. در همین رابطه نخست وزیر انگلیس هفته گذشته اعلام کرده بود: راهی که ما خواهان ادامه آن هستیم، یک راه دیپلماتیک به همراه تحریم است.

این سخنان درست نقطه مقابل دیدگاه‌های رییس جمهوری فرانسه و امریکا درباره ایران است.