مشکلات تولید تندر برطرف شد

دنیای اقتصاد- روزنامه «دنیای اقتصاد» روز گذشته میزبان مدیر عامل گروه صنعتی ایران‌خودرو بود. در این دیدار سه ساعته، منوچهر منطقی ضمن بازدید از تحریریه روزنامه به سوالات برخی از خبرنگاران در مورد استراتژی صادراتی و نیز وضعیت تولید محصولات این گروه صنعتی پاسخ داد. عکس: دنیای اقتصاد، حمید جانی‌پور

مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو همچنین در گفت‌وگوی مفصلی با گروه خودروی روزنامه «دنیای‌اقتصاد» به برخی از ابهامات موجود در گزارش تحقیق و تفحص مجلس که در مورد وضعیت این گروه صنعتی مطرح شده بود، پاسخ داد.منطقی پیش از این در مورد گزارش تحقیق و تفحص از وضعیت خودروسازهای کشورمان که در مجلس شورای اسلامی نیمه تمام قرائت شد، اظهارنظری نکرده بود. وی با توجه به ابهام اعضای کمیته تحقیق و تفحص نسبت به عدم پیگیری این گروه خودروسازی در پروژه پیکان جدید یا NP تاکید کرد که ادامه پروژه NP، تجربه دوباره خودروی سمند بود که این مساله هزینه زیادی برای ایران‌خودرو در برداشت.

وی همچنین اظهار داشت که این پروژه با توجه به کسب تجربه‌های ارزشمند ایران‌خودرو از سمند و همچنین ارتقای توانمندی‌هایی که طی چند سال گذشته به دست آورده پروژه NP را با هزینه کمتری آغاز خواهد کرد. منطقی همچنین توقف تولید سمند لیموزین یا سریر را تکذیب کرد و اظهار داشت که به دنبال فرصت‌های صادراتی برای خودروی مذکور هستیم. منوچهر منطقی همچنین قرارداد تولید S۲۱ را که به خودروی ارزان قیمت شهرت یافته است قرارداد موفقیت‌آمیزی با شرکت چری خواند و بر ا ین نکته تاکید کرد که مشکلات خودروی تندر-۹۰ در مورد S۲۱ تکرار نخواهد شد و این خودرو تا ۱۵ ماه آینده وارد بازار خواهد شد. منوچهر منطقی در ادامه ضمن تایید کاهش تولیدات این شرکت در شهریور ماه گذشته عنوان کرد که کاهش تولید به دو دلیل تعطیلات تابستانی و گازسوز کردن خودروها مربوط می‌شد که در مهر ماه این مساله را جبران کردیم. مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو همچنین با آگاهی از شکایت متقاضیان تندر-۹۰ نسبت به دیرکرد دریافت این خودرو تاکید کرد که مشکلات مرتفع شده و امسال تولید ۴۸هزار تندر-۹۰ را در برنامه داریم.

محرابیان شایستگی وزارت صنایع را دارد

منوچهر منطقی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص کارنامه سه ماهه محرابیان در وزارت صنایع، وی را دارای شایستگی‌های لازم برای احراز مدیریت وزارت صنایع دانست و ابراز امیدواری کرد مجلس رای اعتماد خود را نسبت به وی ابراز کند. به گفته منطقی، محرابیان در همین مدت کوتاه نشان داد که قدرت لازم را برای گره‌گشایی از مشکلات توسعه صنعتی دارد.