مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: قیمت بنزین برای دستگاه‌های دولتی ۶۰۰ تومان محاسبه شده و کلیه دستگاه‌های دولتی موظف به خرید بنزین با این قیمت شدند.

نورالدین شهنازی زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به ممنوعیت استفاده خودروهای دولتی از بنزین یارانه‌ای ۱۰۰ تومانی گفت: در حال حاضر خودروهای دولتی براساس سهمیه تعیین شده بنزین را لیتری ۱۰۰ تومان دریافت می‌کنند و مابه‌التفاوت قیمت آن را دستگاه مربوطه به شرکت نفت می‌پردازد. وی افزود: براساس دستورالعمل ستاد تبصره ۱۳ مبنی بر محاسبه و دریافت قیمت تمام شده بنزین از دستگاه‌های دولتی، این کار انجام شده و هزینه بنزین دولتی ۶۰۰ تومان محاسبه شده است.

به گفته شهنازی‌زاده، از این مبلغ ۱۰۰ تومان در جایگاه پرداخت و بقیه توسط دستگاه مربوطه با شرکت نفت تسویه می‌شود. داود دانش جعفری، وزیرامور اقتصادی و دارایی در اطلاعیه‌ای که در ۲۹ مهرماه خطاب به وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، موسسات، شرکت‌ها،‌ بانک‌ها و ذی‌حسابی تمامی دستگاه‌های مشمول ماده ۱۶۰ قانون برنامه چهارم صادرکرد، یادآور شد: با عنایت به بند «و» تبصره ۱۳ قانون بودجه سال ۸۶ ، کلیه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۱۶۰ قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مجاز به استفاده از بنزین سهمیه‌بندی با قیمت هر لیتر یک هزار ریال نیستند.

بنابراین گزارش، وی با اشاره با این که نحوه و میزان قیمت مناسب بنزین غیر سهمیه‌بندی بنا به پیشنهاد معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری و وزارت نفت به تصویب هیات وزیران خواهد رسید،‌ افزود: مابه‌التفاوت قیمت بنزین دریافتی به تناسب میزان استفاده، از سرجمع اعتبارات مصوب سال‌جاری دستگاه اجرایی ذی‌ربط، تامین و به حساب شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی واریز خواهد شد.