نظرات متفاوت درباره نمایشگاه مطبوعات امسال

نمایشگاه مطبوعات طی سه روز نخست خود از تعداد بازدید متوسطی برخوردار بود ولی در عین حال بسیاری این موضوع را ناشی از برگزاری مستقل این نمایشگاه از نمایشگاه کتاب می دانند. در همین حال بی نظمی در برگزاری نمایشگاه و عدم حضور مطبوعات شاخص کشورهای شرکت‌کننده از جمله نکاتی است که بسیاری از بازدیدکنندگان به آن اشاره می‌کنند. به جز اینها نمایشگاه مطبوعات همچنان محل دید و بازدید روزنامه‌نگاران نیز هست و البته امسال به این جمع حضور برخی شبکه‌های رادیویی نیز برای جذابیت بخشیدن به این رویداد برنامه‌هایی را به طور زنده از این نمایشگاه پخش می‌کنند. دو سه روز نخست نمایشگاه به گفته بسیاری از غرفه داران به نسبت نمایشگاه‌های قبل از بازدیدکننده کمی برخوردار بوده است اما پیش‌بینی می‌شود که طی روزهای آینده با افزایش تبلیغات این کمبود بازدیدکننده تا اندازه‌ای جبران شود.

محمد علی وکیلی، مدیرمسوول روزنامه ابتکار:

اطلاع رسانی و تبلیغات شهری و رسانه‌ای خوبی صورت نگرفته و شاهد آن نیز خلوتی نمایشگاه طی این روزها است. جداکردن موسسات مطبوعاتی و خبرگزاری‌ها از سایر روزنامه‌ها و نشریات نیز عادلانه به نظر نمی‌رسد. اغلب نشریات یک روز قبل از شروع نمایشگاه غرفه‌های خود را دریافت کرده‌اند اما نوع غرفه‌آرایی برخی موسسات مطبوعاتی نشان می‌دهد که از مدتی قبل غرفه‌های خود را دریافت کرده‌اند.

علیرضا ملکیان، معاون وزیر ارشاد :

افتتاحیه و روز اول نمایشگاه از شور و شوق خوبی برخوردار بود. استقبال مردم تاکنون خوب و بیش از حدی بوده است که انتظارش را داشته‌ایم. برخلاف تعبیری که دوستان می‌گفتند مردم در کنار نمایشگاه کتاب به نمایشگاه مطبوعات هم سر می‌زنند، باید بگویم این نمایشگاه نشان داد که مردم ما به مطبوعات به طور مستقل نیز علاقه‌مند هستند.

محمد محمدعلی - داستان نویس:

بدون شک همراه بودن نمایشگاه مطبوعات با کتاب باعث رونق بیشتر مطبوعات می‌شد، چون ما هنوز به مرحله‌ای نرسیده‌ایم که مخاطبان تخصصی را از مخاطبان کتاب تفکیک کنیم. این اتفاق زمانی می‌تواند بیفتد که مطبوعات به شکل حرفه‌ای و خصوصی اداره شوند و مردم نیز روزنامه‌خوان و پیگیر سرنوشت مطبوعات باشند.

احمد ناصر الشریف - دبیر تحریریه روزنامه ۲۶ سپتامبر:

نمایشگاه تهران در فضایی خوبی در حال برگزاری است و من از حضور پرشمار جوانان و سایر اقشار مردم در این نمایشگاه متعجب شده‌ام.