رقابت 12 فیلم برای اسکار بهترین انیمیشن

فیلم سینمایی «شرک‌سوم» برای حضور در بین نامزدهای نهایی اسکار بهترین انیمیشن بلند سال باید با یازده فیلم دیگر رقابت کند. به گزارش مهر، آکادمی علوم و هنرهای سینمایی آمریکا فهرست اولیه ۱۲ فیلم معرفی شده برای حضور در بخش اسکار بهترین انیمیشن سینمایی سال را اعلام کرد که در بین آنها «شرک سوم»، «راتاتوی» و «پرسپولیس» هم دیده می‌شود.

۱۲ انیمیشنی که برای بردن جایزه اسکار دوره هشتادم با هم رقابت می‌کنند عبارتند از: «فیلم زنبور»، «شرک سوم»، «پرسپولیس»، «فیلم رابینسن‌ها»، «بیوولف»، «راتاتوی»، «موج‌سواری»، «تکانکینکریت»، TMNT، «آلوین و سمورچه‌ها» و یک فیلم با نام عجیب و غریبAqua Teen Hunger Force Colon Movie Film For Theaters.

راتاتوی از این میان، «آلوین و سمورچه‌ها»، «بیوولف» و «پرسپولیس» هنوز در لس آنجلس به نمایش عمومی درنیامده‌اند که یکی از شروط حضور فیلم‌ها در بخش بهترین انیمیشن است. فیلم‌های معرفی شده به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی در بخش بهترین انیمیشن، باید علاوه بر دارا بودن سایر شروط حضور در اسکار، در کشورهای خود و ایالات متحده هم به نمایش عمومی درآمده باشند.

نامزدهای هشتادمین دوره مراسم اهدا جوایز اسکار روز ۲۲ ژانویه ۲۰۰۸ اعلام و مراسم، روز ۲۴ فوریه در کداک تیه‌تر هالیوود برگزار می‌شود.