ششمین نشست وزیران دفاع عضو شورای همکاری خلیج‌فارس سه‌شنبه شب در ریاض پایتخت عربستان سعودی آغاز شد.

به گزارش ایرنا، در جریان برگزاری این نشست قرار است در زمینه‌های مشترک دفاعی و نیز راهکار‌های ارتقا و تقویت این همکاری‌ها بحث و تبادل‌نظر شود. بر اساس گزارش منابع آگاه، بررسی پرونده هسته‌ای ایران بخش دیگری از اهداف تشکیل این نشست را تشکیل می‌دهد.

عبدالرحمان ‌بن‌‌عبدالعزیز، معاون وزیر دفاع و هوانوردی عربستان سعودی که ریاست این نشست را به عهده دارد، در آغاز این جلسه طی سخنانی شرایط منطقه را نگران‌کننده توصیف کرد. وی افزود: اکنون بحران عراق منجر به بی‌ثباتی این کشور شده و نیز گسترش دامنه رقابت‌های تسلیحات هسته‌ای و تهدیدات ناشی از پدیده تروریست باعث تشدید نگرانی کشورهای منطقه و جامعه جهانی شده است. معاون وزیر دفاع عربستان خاطرنشان کرد: کشورهای منطقه از ابتدای قرن بیست‌ویکم همواره نگرانی خود را از به‌کارگیری زور در مناسبات بین‌المللی ابراز داشته‌اند.

معاون وزیر دفاع عربستان اظهار کرد که نیروهای مسلح شورای همکاری خلیج فارس برای احتمال درگیری آمریکا و ایران آماده شده‌اند. وی در پاسخ به سوالی درباره آمادگی شورای همکاری خلیج‌فارس در صورت بروز چنین درگیری‌ای گفت: این موضوع تحت بررسی دائمی وزیران دفاع قرار دارد؛ چراکه این کشورها باید همواره برای یک وضعیت اضطراری آماده باشند.

پیش از برگزاری این نشست، فرماندهان نظامی ۶کشور عضو شورای همکاری خلیج‌فارس در ریاض تشکیل جلسه دادند.