ساعت ۱۶ امروز پنج‌شنبه ۱۷ آبان، نمایشگاه عکس «سون هدین» با عنوان «از دماوند تا کویر» به همت سفارت سوئد در ایران در گالری اصلی فرهنگسرای نیاوران افتتاح می‌شود.

«سون هدین» یک عکاس و جغرافیدان سوئدی است که ۱۵۰سال قبل به ایران آمده و از سال ۱۸۸۶ تا ۱۹۰۶ در ایران مشغول عکاسی بوده است. در این نمایشگاه ۳۵ عکس سیاه و سفید ۷۰×۱۰۰ با عنوان «از دماوند تا کویر» مربوط به ایران ۱۵۰سال پیش ارائه می‌شود که کلیه آثار وضعیت اجتماعی، کوشش و به طور کلی زندگی مردم ایران آن دوران را به تصویر می‌کشد.

در کنار این نمایشگاه در نگارخانه اصلی فرهنگسرای نیاوران ۱۰ کتاب از دست‌نوشته‌های «سون هدین» در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

شایان ذکر است، نمایشگاه تا ۲۳ آبان در نگارخانه اصلی فرهنگسرای نیاوران دایر خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند همه‌روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۹ (جمعه‌ها از ۱۴ تا ۱۹) از این نمایشگاه دیدن کنند.

همچنین ۱۸ تا ۲۰ آبان ۸۶ به همت سفارت سوئد در ایران، با حضور سه نوازنده برجسته سوئدی «تریوی تریپ‌تیک» در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران برپا خواهد شد.

در این کنسرت «گونیلا فون بار» فلوت، «ایسمانی» هارپ (چنگ) و «اریک نیلسون» ساز‌های ضربی خواهند نواخت.

این گروه سه نفره که تاکنون شنوندگان بسیاری را مجذوب خود کرده‌اند، قطعات بسیار متنوعی را در این کنسرت اجرا خواهند کرد.

آهنگ‌های کلاسیک مشهور، بداهه‌نوازی، بهره‌مندی از ساز‌های گوناگون کوبه‌ای، سازهای جغجغه‌ای، زنگوله‌های کوچک قدیمی و نواهای محلی شنیدنی سوئدی که همنشینی آنها در یک اجرا، محیط متفاوت موسیقیایی را فراهم می‌کند.

«ایسمانی»، نوازنده چیره‌دست هارپ (چنگ) و نیز «اریک نیسون» نوازنده سازهای کوبه‌ای از آکادمی سلطنتی موسیقی استکهلم فارغ‌التحصیل شده‌اند. شایان ذکر است، این تریوی سوئدی در روزهای ۱۸ و ۱۹ آبان از ساعت ۳۰/۱۸ و در روز ۲۰ آبان از ساعت ۳۰/۱۶ در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران اجرا خواهد شد.