معاون پارلمانی و امور استانهای معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهوری گفت: برای سال آینده بودجه سایه تدوین نمی‌شود. قاسم حسینی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس درباره اینکه آیا پیش بینی قیمت پایه نفت ۳۴ دلار در هر بشکه به دلیل تحریم‌های بین‌المللی و فشارهای سیاسی بر کشور است، گفت: پیشنهاد این رقم تنها به منظور کاهش وابستگی دولت به درآمدهای نفتی است.

معاون اقتصادی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهوری اوایل هفته جاری با بیان اینکه پیش‌بینی دولت از فروش نفت در سال آینده ۵۵دلار برای هر بشکه بوده است، از منظور کردن قیمت پایه ۱/۳۴ دلاری برای هر بشکه نفت در بودجه سال آینده خبر داد.

این درحالی است که عسگری سال گذشته پیش از تقدیم لایحه بودجه به مجلس با اشاره به تدوین یک بودجه سایه در دولت برای مقابله با هرگونه تحرکات بین‌المللی علیه کشور، گفت: پیش‌بینی فروش هر بشکه نفت در این بودجه ۳۰ یا کمتر از ۳۰ دلار صورت گرفته است.

گزارش فارس حاکی است: در بودجه سال ۸۶ قیمت هر بشکه نفت معادل ۴۵ دلار منظور شد که در صورت تصویب قیمت پیشنهادی دولت برای نفت در مجلس، گامی جدی در جهت افزایش صادرات غیرنفتی و کاهش اتکا به درآمدهای نفتی برداشته شده است.

این در حالی است که تعدادی از نمایندگان این رقم را بسیار پایین می‌دانند و تنظیم بودجه را با این شرایط غیرممکن توصیف کرده‌اند.