سخنگوی فراکسیون اصولگرایان مستقل مجلس گفت: متاسفانه فراکسیون در رای اعتماد گرفتن ۲ وزیر پیشنهادی نفت و صنایع، بدون بررسی کارشناسی تردید ندارد، از همین رو قرار نیست جلسه‌ای برای بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی از طرف فراکسیون تشکیل شود. محمد‌هادی ربانی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، با بیان اینکه «اراده‌ای در مجلس نمی‌بینیم که بر آن تاثیرگذار باشیم» اظهار کرد: به نظر فراکسیون، فضای مجلس به گونه‌ای است که خیلی تفاوت نمی‌کند چه اشخاصی برای تصدی وزارت معرفی شوند.

وی گفت: مجلس اراده قاطعی برای تجزیه و تحلیل کارآمدی و تخصص افراد پیشنهاد شده ندارد به همین جهت از هم اکنون می‌توان گفت دو وزیر پیشنهادی برای تصدی وزارت نفت و صنایع و معادن به راحتی رای اعتماد مجلس را کسب می‌کنند. ربانی با بیان اینکه مجموعه ای که این وضع را در مجلس پیش می‌آورند در آینده دچار مشکلات جدی خواهند شد، افزود: درست است که مردم سکوت می‌کنند اما فراموش نخواهند کرد. مردم از این مجلس در شرایط کنونی اقتصادی انتظار دارند به وزرایی کارآمد و با تجربه و با تخصص کامل رای اعتماد دهند تا تحرک ملموسی را در حوزه صنعت و اقتصاد کشور شاهد باشند.

ربانی افزود: طبق خبرهای موجود در سه سال گذشته هیچ اقدامی برای ساخت پروژه جدید پتروشیمی صورت نگرفته و تنها افتتاح پروژه‌هایی را شاهد بوده‌ایم که کلنگ آن در سال‌های گذشته به زمین زده شده است. این درحالی است که در وضعیت اقتصادی جدید همه امیدها به احداث پتروشیمی است. سخنگوی فراکسیون اصول گرایان مستقل در پایان تاکید کرد: نظر قطعی فراکسیون در مورد صلاحیت وزرایی که متصدی امور می‌شوند این است که نیروهایی که به شدت تحت امر و مطیع باشند و از آنان انتظار وفاداری شدید برود هرگز منشا تحول نخواهند بود.

در همین حال سرپرست وزارت نفت گفت: نسبت به کسب رای اعتماد مجلس خوشبین هستم و شرایط مجلس را مثبت می‌بینم.

به گزارش خبرگزاری فارس، غلامحسین نوذری در حاشیه بازدید از مناطق نفت‌خیز جنوب، در پاسخ به این سوال که وضعیت کسب رای اعتماد خود را چگونه می‌بیند اظهار کرد: شرایط مجلس مثبت است و با توجه به اینکه دو دوره نماینده مجلس بوده‌ام خود را فرزند مجلس می‌دانم.