با آغاز نمایش عمومی‌دومین فیلم محمدحسین لطیفی در سال ۸۶، وی صاحب رکورد تازه‌ای در بین فیلمسازان ایرانی خواهد شد. لطیفی که در جشنواره بیست و پنجم فیلم فجر با فیلم «روز سوم» صاحب موفقیت چشمگیری از سوی مسوولان جشنواره، مردم و کارشناسان شد، بهار و تابستان امسال با فروش ۳۴۰‌میلیون تومانی در اکران یک تهران توانست به عنوان یکی از فیلم‌های پرمخاطب سال ۸۶ تاکنون دست یابد، از فردا، دومین فیلم خود را نیز روانه اکران عمومی‌می‌کند.

نکته جالب توجه در مورد «توفیق اجباری»، فاصله زمانی کوتاه آن با تولید فیلم قبلی این فیلمساز است و این که پیش بینی می‌شود با توجه به قصه و بازیگران فیلم، بالاتر از روز سوم فروش کند و حتی بتواند به پرمخاطب‌ترین فیلم امسال یعنی اخراجی‌ها نزدیک شود.

البته به جز لطیفی، امسال مسعود نوابی دو فیلم «کلاهی برای باران» و «قلقلک» را روی اکران داشت که مجموع فروش این دو فیلم جالب توجه بود؛ اما باید توجه داشت که او قلقلک را دو سال پیش ساخته بود و درونمایه هر دو فیلم نوابی نیز طنزآمیز بود؛ اما «روز سوم» لطیفی با قصه ای با زمینه سینمای دفاع مقدس به مخاطبی جالب توجه دست یافته است. «توفیق اجباری» داستان بازیگری با نام رضا گلزار است که از همسر خود جدا شده است. رضا و همسرش یکدیگر را دوست دارند؛ اما برخی ارتباطات رضا باعث نارضایتی همسرش از او می‌شود.در این فیلم محمدرضا گلزار، باران کوثری، رضا عطاران، نیوشا ضیغمی، بهاره رهنما، مجید یاسر و لیلا عباسی بازی کرده‌اند و فیلم را سیدکمال طباطبایی تهیه کرده است. توفیق اجباری، هفتمین فیلم بلند محمدحسین لطیفی قرار است فردا در گروه سینمایی آفریقا و در ۱۴ سینما نمایش عمومی‌خود را آغاز کند و در ادامه، سه سینمای دیگر در هفته دوم نمایش به سینماهای نمایش دهنده آن در تهران اضافه خواهد شد.