دو روز پس از آنکه رییس مجلس خبرگان رهبری شرایط کشور را حساس برشمرد و مسوولان را به هوشیاری بیشتر فرا خواند، مشاور ارشد رییس‌جمهوری گفت که تهدیدهای دشمنان نگرانی‌ای ایجاد نمی‌کند و نباید تحت‌تاثیر حربه دشمنان در ایجاد نگرانی قرار گرفت.

مجتبی ثمره هاشمی که پیش از ظهر دیروز در جشنواره جایزه کیفیت وزارت دفاع سخن می‌گفت، تصریح کرد: در شرایط کنونی که وحدت یکپارچگی حرف اول را می‌زند و همه نیروهای مسلح با قدرت ایستاده‌اند، تهدید دشمنان ایجاد نگرانی نمی‌کند و انتقال نگرانی‌ها کار درستی نیست. اکبر هاشمی رفسنجانی روز پنج‌شنبه در اراک با بیان اینکه دشمن افکار خطرناکی در ذهن دارد، گفت: در شرایط حساس کنونی باید با کمال متانت و صبوری رفتار کنیم. وی افزود: از ما توقع هوشیاری می‌رود و من تذکر هوشیاری می‌دهم. دشمن با این بهانه که ایران در پی ساخت بمب اتم است، ما را تحت فشار قرار داده است.

ثمره‌هاشمی دیروز همچنین وضعیت پرونده هسته‌ای د ر دولت نهم را بسیار مناسب ارزیابی کرد و گفت: با پیگیری‌های دولت این فعالیت‌ها در اصفهان و نطنز آغاز شد و با سرعت پیش رفت به طوری که در فروردین سال گذشته رییس‌جمهوری خبر دستیابی به فناوری تولید سوخت هسته‌ای را اعلام کرد و در ۲۲ بهمن همان سال ملت پشتیبانی خود را از تولید سوخت هسته‌ای اعلام کردند و امروز فعالیت‌های هسته‌ای ما با سرعت وصف ناشدنی به کار خود ادامه می‌‌دهد. به گزارش خبرگزاری مهر،‌ مشاور ارشد احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه دشمنان امروز فهمیده‌اند ۷۰میلیون جمعیت یکپارچه به هیچ عنوان از موضع حق خود که همانا دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته است عقب‌نشینی نمی‌کند، افزود: دشمنان امروز متوجه شده‌اند که شکست خورده‌اند، به همین دلیل پرونده را دوباره به آژانس انرژی اتمی بازگردانده‌اند.

وی اضافه کرد: همه آنها می دانند که فعالیت‌های هسته‌ای ایران صلح‌آمیز است؛ حتی البرادعی نیز در چند هفته گذشته چندین بار اعلام کرد که فعالیت‌های هسته‌ای ایران صلح‌آمیز است. ثمره هاشمی با اشاره به مذاکرات وعیدی با‌هاینونن نیز گفت: ظاهرا در این دیدار طرفین به توافق نرسیدند، اما قرار شد آقای جلیلی مذکره‌ای با نماینده اروپا داشته باشد.