شوالیه ایران برای شمس مولانا خواند

شهرام ناظری تنها آوازخوان ایرانی که نشان شوالیه‌اش را فرانسوی‌ها یک ماه پیش برسینه‌اش چسباندند، بر مزار شمس تبریزی برای اهالی شهرستان «خوی» و هنرمندان خواند.

به گزارش ایسنا، در این کنسرت که در حاشیه مراسم پایانی کنگره شمس تبریزی آغاز شد. شهرام ناظری به‌ صحنه آمد و پس از ۱۵ دقیقه سکوت گفت: خدای بزرگ را سپاسگزارم که به ما سعادت حضور در جوار «مرقد شمس» و مردم شریف «خوی» را داده است. وی ، از هنرمندان سینما و اهالی خانه سینما که او را مورد توجه قرار دادند از کسانی که این مراسم را برپا کردند، تشکر کرد.

ناظری که می‌گفت به‌خاطر اجرا بر مزار شمس، خودش را از خارج از کشور به ایران رسانده است؛ اضافه کرد: به قول یکی از بزرگان صاحب‌نظر، اینجا «قونیه دوم» می‌شود که بدون شک همین‌طور هم خواهد شد. بی‌شک این اقدام بزرگ فرهنگی تاثیر مثبتی برای فرهنگ ایران خواهد داشت و مسلما نقطه عطفی در تاریخ است.

او ابراز کرد: در دوره‌ای که کره زمین وارد جنگ شده است، نگاه کردن به این مسائل انسانی و فرهنگی در آسایش انسان و صلح بشریت موثر خواهد بود.

شهرام ناظری افزود: شمس گفته است در بدترین دوران تاریخی من یار بی‌یاران هستم و این جمله باید بر سردر سازمان‌های دنیا قرار بگیرد.

سپس، گروه مولوی به‌سرپرستی و نوازندگی تار محسن نفر، نوازندگی کمانچه سینا جهان‌آبادی، سهیل امین‌زاده بربط، حسین رضایی‌نیا دف و خوانندگی شهرام ناظری اجرا شد.

اجرای ۴۵ دقیقه‌ا‌ی به‌پایان رسید و علی‌ نصیریان و داود رشیدی نیز به احترام استاد آواز ایران برخاستند و او را تشویق کردند و نوبت به تقدیر خانه سینما از استاد آواز ایران رسید. علیرضا رییسیان و محمدرضا اصلانی به‌نمایندگی از اهالی سینما لوح تقدیر خانه سینما و کلید طلایی بارگاه حضرت شمس تبریزی به استاد آواز ایران اهدا و سپس نشان «شمس» جشنواره نیز توسط ایوبی، معاون فرهنگی، ‌اجتماعی و شوراهای وزارت کشور به ناظری اهدا شد.

علیرضا رییسیان هم به نمایندگی از اهالی سینما در سخنانی گفت: خانه سینما با توجه به جایگاه سینمای ایران که قدردانی را از وظایف خودش می‌داند، قصد دارد این مراسم تقدیر را انجام بدهد.

محمدرضا اصلانی در ادامه متن لوح شهرام ناظری را خواند که در هشتصدمین سالگرد تولد مولانا به پاس و احترام ملت ایران خانه سینما این مراسم را انجام می‌دهد.

در این مراسم به نمایندگی از اهالی سینما فرشته طائرپور، حمید جبلی، هانیه توسلی، داوود رشیدی، علی نصیریان، منوچهر شاهسواری، مسعود رایگان، مهتاب کرامتی، فاطمه گودرزی، منوچهر محمدی، سیروس الوند، عبدالحسن برزیده، فرهاد توحیدی و به نمایندگی از هیات مدیره خانه سینما کامران ملکی، رویا تیموریان و رضا میرکریمی حضور داشتند.