کیارستمی در ایتالیا

«رونوشت برابر اصل» نخستین فیلم فرانسوی‌زبان عباس کیارستمی با بازی ژولیت بینوش و سامی فری نیمه اسفندماه در ایتالیا کلید می‌خورد.

به گزارش مهر، اسکرین دیلی اعلام کرد این فیلم ابتدا قرار بود به زبان انگلیسی ساخته شود، اما با توجه به بازیگران انتخاب شده، کیارستمی فیلم جدید خود را به زبان فرانسوی کارگردانی می‌کند. این اولین فیلم او است که خارج از ایران و در جزیره توسکانی ایتالیا ساخته می‌شود. فیلمبرداری «رونوشت برابر اصل» که کمپانی MK۲‌ آن را تهیه می‌کند، از روز پنجم مارس ۲۰۰۸ (۱۵ اسفند ۱۳۸۶) آغاز می‌شود. به گزارش ورایتی، فیلمنامه را خود کیارستمی نوشته و داستان آن درباره صاحب یک گالری هنری (بینوش) است که در نشستی هنری برخوردی کوتاه با یک نویسنده میانسال دارد. داستان فیلم بین فلورانس و توسکانی در ایتالیا روی می‌دهد.

ماه مه گذشته در مراسم رسمی بزرگداشت شصتمین جشنواره فیلم کن، فیلمی بلند متشکل از آثار چند دقیقه‌ای ۳۵ فیلمساز بزرگ دنیا از جمله عباس کیارستمی نمایش داده شد. او اخیرا با حضور در جشنواره فیلم ونیز یک جایزه شیرطلایی افتخاری به برناردو برتولوچی، فیلمساز ایتالیایی اعطا کرد.

بینوش سال ۱۹۹۷ برای فیلم «بیمار انگلیسی» اسکار بهترین بازیگر زن نقش مکمل و جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم برلین را از آن خود کرد.