آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی با بیان اینکه دشمن افکار خطرناکی در ذهن دارد، گفت: در شرایط حساس کنونی باید با کمال متانت و صبوری رفتار کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی در کنگره سرداران و ۱۴۰۰ شهید ارتش استان مرکزی در مصلای قدس اراک، افزود: از ما توقع هوشیاری می‌رود من تذکر هوشیاری می‌دهم البته رهبر معظم انقلاب تمامی ‌تحرکات دشمن و مسائل داخلی کشور را زیر نظر دارد.

رییس مجلس خبرگان در ادامه فضای منطقه را آلوده توصیف کرد و گفت: دشمنانی که در دفاع مقدس شکست خورده‌اند دوباره منطقه و اطراف ما را محاصره کرده‌اند و تهدید وارعاب و تحریم می‌کنند.

هاشمی‌ رفسنجانی سپس به تبلیغات سوء دشمنان در منطقه علیه ایران اشاره کرد و افزود: دشمن با این بهانه که ایران در پی ساخت بمب اتم است، ما را تحت فشار قرار داده است.

وی با بیان اینکه ایران در طول جنگ ۸ساله که می‌توانست در مقابل بمباران شیمیایی دشمن مقابله به مثل کند، چنین نکرد، یاد آور شد: ایران مسلمان چنین اسلحه‌ای نمی‌خواهد و به کار نمی‌گیرد. رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام ، طرح خاورمیانه بزرگ را از جمله توطئه‌های استکبار در منطقه خواند و گفت: دشمن افکار خطرناکی در ذهن دارد و لازم است ملت و مسوولان هوشیار باشند. هاشمی‌رفسنجانی افزود: در شرایط حساس فعلی، نباید ناپخته و نسنجیده عمل کرد و مردم را به زحمت انداخت و آثار عظیم انقلاب، دفاع و سازندگی را زیر سوال برد.

ایران باتلاق جدیدی برای کاخ سفید است

همچنین رییس مجلس خبرگان در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به تهدیدات آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران گفت : این تهدیدها دنیا را ملتهب می‌کند و اگر تحقق پیدا کند باتلاق جدیدی برای آمریکایی‌ها است و پایان آن نیز قابل‌تصور نیست.

آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه آمریکا تا چه میزان باید استثمار کند تا این منابع را پر و آبروی ریخته خود را دوباره جمع کند، تصریح کرد: راه اشتباه باتلاق است. به جای اینکه از کارهای گذشته درس بگیرند، باز هم تهدید می‌کنند. این تهدیدات امروز اولا دنیا را ملتهب می‌کند که آثار منفی بر همه جا دارد. ثانیا اگر تحقق یابد باتلاق جدیدی برای استکبار خلق می‌کند و زحمت زیادی برای مردم منطقه درست می‌کند که پایان آن هم‌اکنون قابل‌تصور نیست و افق را باید بعدا ارزیابی کنیم.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به مذاکرات ایران با آژانس یاد‌آور شد: آژانس به تدریج سوال می‌کند و از سوی ایران پاسخ می‌گیرد. البرادعی نیز اعلام می‌کند در مذاکرات در حال پیشرفت هستیم، شما با حرفهای البرادعی به اینجا کشیده شدید اکنون او می‌گوید در حال پیشرفت در مذاکرات هستیم. پس باید صبر کرد و مذاکره کرد. وی گفت: این عقلانیت نیست که اگر قدرت داریم، منطقه‌ای را برای اهدافی که قطعا از راه تجاوز به‌دست نمی‌آید به خاک و خون بکشیم. این شیطنت است.

رییس مجلس خبرگان تاکید کرد: مطمئن هستم اگر آمریکایی‌ها ماجراجویی کنند به زودی همه ملل دنیا می‌فهمند که آمریکا اشتباه فاحشی کرده است.