لیست محرمانه برای برکناری مدیران کم‌کار

رییس‌جمهوری با اشاره به تلاش بیشتر مدیران استانی برای خدمت به مردم گفت: یک گروه محدود هم هستند که بی تفاوت بوده‌اند؛ به محض اینکه اسامی این افراد به صورت محرمانه به دست استانداران رسید، باید آنها را برکنار کنند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، محمود احمدی‌نژاد در نشست مشترک هیات دولت با استانداران با اشاره به اینکه در دور دوم سفرهای استانی، هر وزیری به هر شهرستانی که می‌رود، در جلسات تخصصی شرکت کرده و با مسوولان محلی ملاقات خواهد کرد، گفت: در این سفرها دستور وزیر، دستور و مصوبه دولت، شورای عالی برنامه‌ریزی و مدیریت اقتصادی و شخص رییس‌جمهوری تلقی می‌شود تا همانجا کارها انجام شود. در واقع براساس اصل یکصد و بیست و هفتم قانون اساسی، نمایندگان ویژه‌ای از طرف رییس‌جمهوری و با تصویب دولت جهت ماموریت خاص تعیین می‌شوند و تصمیم آنها هم در حکم تصمیم دولت و شخص رییس‌جمهوری و به تبع آن شوراهای پایین دستی خواهد بود.

رییس‌جمهوری همچنین افزود: بعضی افراد هستند که پول‌های کلان از دولت می‌گیرند ولی سیاستهای اعلامی و اعمالی آنها درست نقطه مقابل سیاست‌های دولت و قوانین مصوب کشور قرار دارد. کدام قانون چنین حقی به آنها داده است؟ دولت اجازه نخواهد داد افرادی که اختیاراتی از سوی مردم و برای خدمت به کشور به آنها تفویض شده است، در اختیار عده‌ای قرار دهند که در خلاف جهت حرکت دولت حرکت کنند و از رییس‌جمهوری و دولت هم طلبکار باشند. امیدوارم مجلس به ابعاد تحول در بودجه نویسی کشور توجه دقیق کرده و اجازه ندهد فشار بعضی باندها این کار بزرگ را مخدوش کند.

احمدی‌نژاد خطاب به استانداران گفت: مردم برای ما نامه‌هایی فرستاده یا درخواست‌هایی داده‌اند که در مرکز روی آنها کار شده است و آنها را برای دستگاه‌های مختلف هم فرستاده‌اند. حدود ۵ ماه از سفر دولت به آخرین استان می‌گذرد و گروه‌هایی برای پیگیری این نامه‌ها اعزام شده‌اند. بعضی از دستگاه‌های استانی در ارتباط با پیگیری این نامه‌ها عملکرد خوبی داشته اند و برخی دستگاه‌های دیگر نیز ضعیف یا بد عمل کرده‌اند. به زودی نامه‌ای به استانداران ارسال می‌شود که در آن اسامی تعدادی از مدیران دستگاه‌های گوناگون از سطح شهرستان تا استان که باید مورد تشویق قرار گیرند، ذکر شده است و شما می توانید اسم آنها را اعلام کرده و هدایایی هم به آنها بدهید.

وی افزود: فهرست گروهی هم که ضعیف بوده‌اند، برای استانداران ارسال می شود که باید تذکر داده شود. البته اسم این افراد را این دفعه به صورت محرمانه می‌فرستیم. یک گروه محدود هم هستند که بی تفاوت بوده‌اند؛ به محض اینکه اسامی این افراد به دست شما رسید باید آنها را برکنار کنید. این اسامی را هم محرمانه می فرستیم، ولی استانداران باید اقدام کنند. رییس‌جمهوری همچنین تصریح کرد: تحول در سازمان مدیریت و برنامه ریزی و شوراها جزو تحولات بزرگ در کشور محسوب می‌شود و در واقع این اقدامات جراحی‌هایی است که باید در سیستم مدیریت کشور اتفاق می‌افتاد تا زمینه برای جهش و توسعه پایدار ایجاد شود.

اجرایی شدن ۷۰ درصد مصوبات دور اول

مشاور رسانه‌ای رییس‌جمهوری از اجرایی شدن بیش از ۷۰درصد مصوبات دور اول سفرهای استانی دولت خبر داد.

مهدی کلهر در یک نشست خبری که در آستانه برگزاری دور دوم سفرهای استانی دولت برگزار شد، گفت: در حال حاضر دو سازمان یا به عبارت دیگر دو گروه نظارتی به صورت موازی روند اجرایی شدن مصوبات استانی را نظارت کرده و گزارش می‌دهند که حتی ممکن است گزارش‌های‌شان با یکدیگر متفاوت باشد.

وی افزود: در پیگیری روند اجرایی شدن مصوبات، ضعف تخصص، مدیریت و اجرا و همچنین مشکلاتی که ممکن است از نظر بوروکراسی اداری وجود داشته باشد، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

کلهر با بیان این‌که در این بررسی‌ها ممکن است برخی از افراد به‌دلیل عملکردشان و همچنین به‌دلیل تشخیص‌هایی که صورت می‌گیرد، جابجا شوند، گفت: متاسفانه برخی فکر می‌کنند که با صندلی به دنیا آمده‌اند و از میز جدا نمی‌شوند در صورتی که این درست نیست. مشاور احمدی‌نژاد، با بیان این‌که بیش از ‌٧٠‌درصد مصوبات استانی در کل کشور اجرایی شده است، گفت: در آینده نزدیک سفرهای رسانه‌ای انجام و پیگیری مصوبات انجام خواهد شد و روال این‌گونه مشخص شده که بعد از گذشت یک هفته تا ‌١٠ روز از سفر رسانه‌ای پیگیری مصوبات، تیم رییس‌جمهوری به آن شهری که تیم رسانه‌ای رفته، سفر ‌کند.