موجودی حساب درآمد عمومی کشور نزد بانک مرکزی در پایان شهریورماه سال جاری مبلغ ۹‌هزار و ۵۷۳میلیارد ریال است.

به گزارش خبرگزاری فارس، طی شش ماه اول سال جاری بابت اعتبارات هزینه و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی مصوب در قانون بودجه سال ۸۶ کل کشور و همچنین بابت هزینه‌های موضوع ماده ۱۰ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مجموعا مبلغی در حدود ۲۹۳هزار و ۲۲۵‌میلیارد ریال پرداخت شده است. پرداخت‌های خزانه‌داری کل کشور در شش ماه اول سال ۸۶ بابت اعتبارات هزینه و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی و تنخواه گردان خزانه معین استانها و همچنین ماده ۱۰ قانون تنظیم بخشی از درآمدهای دولت بالغ‌بر مبلغ ۳۰۲هزار و ۳۲۱‌میلیارد ریال بوده است. این مبلغ در حدود ۶/۹۴‌درصد مجموع اعتبارات مصوب مربوط است و پرداخت‌های یاد شده صرفنظر از چگونگی و ترکیب اقلام تشکیل‌دهنده آنها در مقایسه با پرداخت‌های خزانه‌داری کل کشور در مدت مشابه در سال ۸۵ در حدود ۳/۱۳‌درصد افزایش دارد.

مجموع دریافت‌های خزانه‌داری کل کشور شامل درآمدهای عمومی و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی در مدت یاد شده مبلغی در حدود ۳۱۱هزار و ۸۹۴‌میلیارد ریال بوده است.

وصولی درآمدهای عمومی دولت مشتمل بر درآمدهای مالیاتی (مستقیم و غیرمستقیم) و سایر درآمدها (شامل درآمدهای حاصل از مالکیت دولت، خدمات و فروش کالا، ‌جرایم و خسارات و متفرقه) در شش ماه اول سال جاری مجموعا مبلغی در حدود ۱۳۳هزار و ۸۶۹‌میلیارد ریال است که صرفنظر از ترکیب اقلام تشکیل دهنده آنها در مقایسه با ارقام مشابه سال قبل در حدود ۷/۴۵‌درصد افزایش و در مقایسه با ارقام مصوب در قانون بودجه سال ۸۶ کل کشور در حدود ۵/۹۶‌درصد تحقق یافته است.