معاون پارلمانی و کنسولی وزیر امور خارجه از قطعی شدن انتصاب محسن طلایی به سمت معاون اروپایی وزارت خارجه خبر داد.

محمدعلی شهیدی، در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر‌، جابه‌جایی‌های اخیر در این وزارتخانه را در راستای تغییرات ساختاری مورد نظر دکتر احمدی‌نژاد، رییس‌جمهوری توصیف کرد‌. وی توضیح داد: در راستای تحقق این تغییرات ساختاری، پس از جابه‌جایی‌های اخیر‌، محسن طلایی سفیر ایران در ژاپن به عنوان معاون اروپایی وزیر خارجه منصوب شده است.

شهیدی با یادآوری اینکه در چارچوب تحولات یاد شده، معاونت اروپا و آمریکای وزارت خارجه که جلیلی، دبیر جدید شورای عالی امنیت ملی عهده‌دار آن بود، به دو معاونت مجزا مبدل خواهد شد، ادامه داد: البته هنوز شخص خاصی برای تصدی معاونت آمریکا در نظر گرفته نشده است.

معاون وزیر خارجه همچنین از تفکیک معاونت‌های آفریقا و خاورمیانه عربی و همسایگان وزارت خارجه خبر داد و گفت: قاعدتا باقری به عنوان متصدی یکی از این معاونت‌ها باقی می‌ماند، اما هنوز برای معاونت دیگر، شخص خاصی تعیین نشده است.

وی ادامه داد: در همین چارچوب میرابوطالبی که پیش از این مدیرکل اقتصادی وزارت خارجه بود، به عنوان سرپرست معاونت اقتصادی و به جای شیخ عطار منصوب شده است.

معاون وزیر خارجه درباره اینکه آیا تغییرات در وزارت خارجه همچنان ادامه خواهد داشت، خاطر‌نشان کرد: قاعدتا تغییرات باید در همین جا پایان یابند.