وزیر امور خارجه آلمان نسبت به هرگونه «ماجراجویی نظامی» علیه ایران بر سر برنامه هسته‌ای این کشور هشدار داد.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری آلمان به نقل از فرانک والتر اشتاین مایر، وزیر امور خارجه آلمان که در نشست حزب سوسیال دموکرات این کشور در هامبورگ صحبت می‌کرد، گزارش داد: ماجراجویی‌های نظامی به هیچ راه‌حلی منجر نمی‌شود. وی افزود: رجزخوانی روزانه درباره این اقدام، فقط رسیدن به راه حل را مشکل‌تر می‌سازد.

اشتاین‌مایر در عین حال بر لزوم عدم دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای تاکید کرد و گفت که ایرانی مسلح به سلاح هسته‌ای «کل خاورمیانه را بی‌ثبات خواهد کرد».

وزیر امور خارجه آلمان اظهار کرد که کشورش به همراه آمریکا، روسیه و چین به تلاش برای یافتن راه حلی دیپلماتیک ادامه خواهد داد.

رییس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان آلمان نیز با انتقاد از مواضع جنگ طلبانه مقام‌های آمریکایی درباره ایران هشدار داد که هرگونه ماجراجویی نظامی‌آمریکا علیه ایران به سبب برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز آن، صلح و ثبات در جهان را به خطر خواهد انداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر، روپرشت پولنتس در گفت‌وگو با روزنامه آلمانی تاگس اشپیگل با انتقاد از مواضع جرج بوش، رییس‌‌جمهوری آمریکا در قبال موضوع هسته‌ای ایران تصریح کرد: اقدام نظامی‌علیه ایران نمی‌تواند گره از موضوع هسته‌ای این کشور باز کند.

وی با هشدار درباره عواقب اظهارات جنگ‌طلبانه برخی مقام‌های آمریکایی گفت: سیاستمداران مسوول باید به دنبال یافتن راهکاری اصولی برای حل این موضوع باشند.