نمایندگی دائم کشورمان در سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه‌ای نسبت به اقدامات و تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران اعتراض کرد.

‌در این بیانیه آمده است: نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد مایل است نکاتی را درباره اقدام آمریکا در تاریخ ۲۵ اکتبر ۲۰۰۷ مبنی بر طرح اتهامات بی‌اساس و نیز اعمال تحریم‌های یکجانبه غیرقانونی علیه برخی اتباع و نیز نهادهای مالی، نظامی و سایر نهادهای ایرانی اعلام کند، این بیانیه می‌افزاید: اقدامات یکجانبه فوق‌الذکر بار دیگر رویکرد یکجانبه گرایی آمریکا را برملا کرد. چنین اقداماتی به دلیل ماهیت غیرقانونی، غیرمشروع و نیز سلطه‌طلبانه آن محکوم به شکست است. بدون تردید زدن برچسب تروریستی به کشورهای مستقل و بخش‌هایی از نهادهای ملی آنها خلاف اصول مسلم و اولیه حقوق بین‌الملل، روابط بین‌الملل و نیز منشور ملل متحد است.

نمایندگی ایران در سازمان ملل تاکید کرد: تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه بانک‌های ایرانی نشانه آشکار دیگری از خصومت واشنگتن علیه سپرده گذاران و مردم عادی ایران است. چگونه می‌توان این‌گونه حرکات را با ادعای ریاکارانه مقامات آمریکایی که تظاهر می‌کنند به فکر مردم عادی ایران هستند، تطبیق داد؟

نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد در پایان بیانیه خود تاکید می‌کند: ملت صلح دوست ایران که خواهان جهانی فارغ از تروریسم و سلاح‌های کشتار جمعی است، اقدامات جنگ‌طلبانه اخیر آمریکا را تهدیدی علیه تمامی جامعه بین‌المللی می‌داند.