سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: اعمال تحریم‌های یکجانبه علیه ایران از سوی آمریکا ممکن است تلاش‌های جامعه بین‌الملل را تضعیف کند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری شینهوا، میخائیل کامینین گفت: اقدامات یکجانبه از سوی آمریکا ممکن است تلاش‌های جمعی را تضعیف کرده یا آنها را به طور کامل بی‌اثر کند. ما یا با یکدیگر همکاری کرده و تصمیمات مشترک می‌گیریم یا در غیر این صورت تعامل به هر صورت منتفی است. سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: معتقدیم اکنون مهم است که تلاش‌ها را بر پایه تفاهم میان شش کشور حفظ کنیم، زیرا رویکردی منطقی و متعادل برای حل مساله هسته‌ای ایران لازم است. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز گذشته با اعتراف به اختلاف نظر در برخوردهای آمریکا، روسیه و چین در قبال مساله هسته‌ای ایران، تاکید کرد واشنگتن تنها بعد از اعمال تحریم‌های جدید بر ضد ایران، مسکو را در جریان آنها قرار داده است.

شان مک کورمک اعتراف کرد که واشنگتن بعد از آنکه تحریم‌های جدید خود را بر ضد ایران را اعمال کرد، مسکو را در جریان آنها قرار داده است. وی با ذکر اینکه تلاش شد تا قبل از اعمال تحریم‌ها دولت روسیه در جریان این امر قرار بگیرد، ولی مشکلاتی در این خصوص پیش آمد، گفت: بعد از اعلام تحریم‌ها، کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه در گفت‌وگویی تلفنی، سرگی لاوروف، همتای روسی خود را در جریان این مساله قرار داد.