دبیرکل جبهه مشارکت ایران اسلامی، گفت: این حزب موافق حضور احزابی مانند ملی مذهبی‌ها و نهضت آزادی در ائتلاف اصلاح‌طلبان است. محسن میردامادی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، در پاسخ به این سوال که آیا حزب مشارکت که مرزبندی مشخصی با ملی مذهبی‌ها و نهضت آزادی ندارد و موافق حضور این دو جریان سیاسی در ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان است، گفت: ما در حزب مشارکت سعی می کنیم با همه احزاب و گروه‌ها، ارتباط داشته باشیم اما در بحث ائتلاف وضعیت متفاوت است.

وی افزود: در ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان همه احزاب و گروه‌های عضو این ستاد باید موافق حضور ملی مذهبی‌ها و نهضت آزادی در ستاد باشند تا بتوان در این مورد تصمیم گرفت.

دبیرکل حزب مشارکت با بیان اینکه حضور جریان‌های سیاسی نظیر نهضت آزادی و ملی مذهبی‌ها می‌توانند در انتخابات موثر واقع شود، گفت: به هرحال هر کدام از این دو گروه طرفدارانی دارند که با ورود این گروه‌ها به انتخابات، آنها نیز وارد عرصه می شوند و این عاملی برای پررونق‌تر شدن انتخابات می‌شود.

میردامادی در ادامه روند ائتلاف اصلاح طلبان را مثبت ارزیابی کرد و در مورد اینکه آیا اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس هشتم به ائتلاف صددرصدی می رسند یا خیر، گفت: ما در مجموعه اصلاح طلبان از همان ابتدا نیز به دنبال رسیدن به ائتلاف صد درصدی نبودیم و به طور قطع نیز به چنین ائتلافی نمی‌رسیم.

دبیرکل حزب مشارکت با اشاره به اینکه اصلاح‌طلبان به لیستی که مورد اجماع ۷۰ تا ۸۰‌درصد مجموعه جبهه اصلاحات باشد خواهند رسید، افزود: به اعتقاد ما این ائتلاف ۷۰ تا ۸۰‌درصدی هم کفایت می‌کند. میردامادی در مورد ترکیب مجلس هشتم نیز گفت: اصولا در کشور ما نمی‌توان از قبل‌نتیجه انتخابات را پیش‌بینی کرد، اما فکر می‌کنیم در مجلس آینده اصلاح‌طلبان یا به اکثریت کرسی‌های مجلس هشتم دست پیدا می‌کنند و یا یک اقلیت بسیار قوی در مجلس تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: هر یک از این دو گزینه اتفاق افتد برای ما یک پیروزی محسوب می‌شود.