محمد یزدی دومین رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از زمان پیروزی انقلاب اسلامی روز گذشته برای نخستین بار در تاریخ ۵۰ ساله این جامعه در یک مصاحبه مطبوعاتی حاضر شد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. یزدی در این نشست که به فاصله کمتر از دو هفته از زمان انتخابش به عنوان ریاست جامعه مدرسین برگزار می‌شد بیش از همه به سوالات انتخاباتی خبرنگارانی پاسخ داد که درباره مواضع جامعه مدرسین در انتخابات مجلس هشتم کنجکاوی می‌کردند.

به گزارش ایسنا، یزدی درباره نحوه حضور جامعه مدرسین در انتخابات آتی مجلس تصریح کرد: روش جامعه مدرسین این بوده که همواره پشت سر مراجع عظام و رهبری و بر اساس رهنمودهای آنها حرکت کند و سیاست خود را در پیش بگیرد.

وی گفت: مقام معظم رهبری به ما توصیه داشتند که در مساله انتخابات به وظایف شرعی خود عمل کنیم و با توجه به صحبت‌های انجام شده، تصمیم ‌نهایی این شد که جامعه‌ مدرسین در انتخابات مجلس کاندیدایی را معرفی نکند و این تصمیم به اصولگرایان نیز اعلام شد.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اعضای جبهه متحد اصولگرایان در مورد قم تصمیم گرفته بودند که مساله انتخابات مجلس را در قم برعهده جامعه مدرسین بگذارند و گروه ۶+۵ را در این استان به حرمت جامعه مدرسین تشکیل ندهند که ما به آنها اطلاع دادیم که ما این مساله را قبول نداریم و در استان قم نیز مانند دیگر استان‌ها عمل کنید و گروه‌های مربوطه را تشکیل دهید.

البته جامعه‌ مدرسین را نیز در جریان کارهای خود بگذارید و تصمیم‌گیری‌های نهایی را به جامعه اطلاع دهید تا اگر نظری داشت، بگوید ولی جامعه مدرسین کاندیدایی را معرفی نمی‌کند.

یزدی در ارزیابی حرکت جبهه متحد اصولگرایان در انتخابات گفت: کم و بیش در جریان تشکیل جبهه متحد اصولگرایان نیز بودم و مقام معظم رهبری نیز به گروه‌های سیاسی تاکید و توصیه کرده بودند که به اتحاد برسند و زمینه را برای مشارکت بیشتر و پرشور مردم فراهم کنند.