مدیرسامانه کارت هوشمند سوخت، جزئیات سهمیه بنزین قابل انتقال انواع خودروهای غیرشخصی و عمومی را اعلام کرد.

ناصر سجادی، در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر درباره سوخت شدن سهمیه ماهانه بنزین خودروهای عمومی و غیرشخصی، گفت: همه سهمیه بنزین خودروهای عمومی و غیرشخصی در پایان هرماه سوخت نمی‌شود و بخشی از آن به ماه بعد منتقل می‌شود. وی با تاکید بر این که دارندگان این خودروها از سوخت شدن باقی مانده سهمیه خود درپایان هر ماه نگران نباشند، تصریح کرد: میزان سهمیه بنزین قابل انتقال خودروهای غیرشخصی به ماه بعد در انواع مختلف متفاوت است. وی درباره جزئیات سهمیه بنزین قابل انتقال انواع خودروهای غیرشخصی گفت: از ۸۰۰ لیتری که ماهانه به تاکسی‌ها اختصاص می‌یابد،۳۰۰ لیتر آن در صورت مصرف‌نشدن به ماه بعد منتقل می‌شود.

سجادی اظهار کرد: مسافربران شخصی که خودروهای آنها صرفا بنزین‌سوز است، می‌‌توانند ۲۰۰ لیتر از ۶۰۰ لیتر بنزینی را که در هرماه به کارت آنها واریز می‌شود، در ماه بعد به مصرف برسانند.

به گفته سجادی، درخودروهای بنزین‌سوز فعال در آژانس‌ها نیز ۱۵۰ لیتر از ۴۵۰ لیتر سهمیه بنزین ماهانه قابل انتقال به ماه بعد است.

مدیر طرح ملی کارت هوشمند سوخت همچنین تاکید کرد: ۱۵۰ لیتر از۴۵۰ لیتر سهمیه بنزین هرخودروی آموزش رانندگی با سوخت بنزین در آموزشگاه‌ها در صورت مصرف‌نشدن، سوخت نمی‌شود. وی اضافه کرد: ماهانه ۷۵۰ لیتر بنزین به آمبولانس‌ها اختصاص یافته که ۲۵۰ لیتر آن می‌تواند به ماه بعد منتقل شود.

سجادی درباره بنزین قابل ذخیره وانت‌ها گفت: سهمیه بنزین برای انواع وانت‌ها مختلف است؛ درنتیجه حداکثر بنزین قابل ذخیره این خودروها نیز با یکدیگر فرق می‌کند. مدیر طرح ملی کارت هوشمند سوخت، میزان سهمیه بنزین وانت پیکان و مزدا ۱۰۰۰ را ۳۶۰ لیتردر ماه، وانت تویوتا ۱۶۰۰ و ۲۰۰۰ و مزدا ۲۰۰۰ را ۴۵۰ لیتر عنوان و اظهار کرد: حداکثر بنزین قابل ذخیره این دسته از وانت‌ها برای ماه بعدبه ترتیب ۱۲۰ و ۱۵۰ لیتر است.

سجادی افزود: به وانت نیسان، زامیاد و سایپا، تراکتور، کامیون، کشنده، کامیونت، اتوبوس، مینی‌بوس، نیمه یدک، تریلی و اتوکمپینگ نیز ماهانه ۶۰۰ لیتر بنزین به صورت سهمیه‌ای تعلق می‌یابد که صاحبان آنها می‌توانند۲۰۰ لیتر از این میزان را برای ماه بعد ذخیره کنند.

مدیرسامانه کارت هوشمند سوخت با اشاره به خودروهای سیاسی و سرویس نیز گفت: ۴۰۰ لیتر از ۶۰۰ لیتر سهمیه این خودروها قابل مصرف در ماه بعد است و سوخت نمی‌شود.

وی تاکید کرد: دارندگان موتورسیکلت، خودروهای سواری شخصی و سواری دولتی نیز در صورت استفاده‌نکردن از بنزین دوره‌ای خود می‌توانند همه آن را در دوره بعد به مصرف برسانند.

براساس این گزارش، به موتورسیکلت‌ها هر چهار ماه، ۱۲۰ لیتر، به سواری‌های شخصی هر شش‌ماه ۶۰۰ لیتر و به خودروهای دولتی نیزهر ماه ۳۰۰ لیتر بنزین به عنوان سهمیه تعلق می‌گیرد که همه این سهمیه‌ها قابل ذخیره است.

سجادی همچنین اضافه کرد: دورجدید سهمیه موتورسیکلت‌ها چندی پیش به میزان ۱۲۰ لیتر به کارت آنها واریز شد، اما دوره اول سهمیه خودروهای سواری شخصی درپایان آذرماه به اتمام رسیده و دوره دوم آن در دی ماه آغاز می‌شودکه جزییات این سهمیه هنوز مشخص نیست.