موشک‌های ایرانی هیچ کشوری را تهدید نمی‌کند

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: موشک‌های ایرانی هیچ کشوری را تهدید نمی‌کند و فقط بر سر متجاوزین به حریم جمهوری اسلامی‌ایران فرود خواهد آمد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی محمد‌نجار در نشست اعضای کمیته دیپلماسی وزارت دفاع تاکید کرد: توان دفاعی از جمله قدرت موشکی ایران در خدمت صلح و امنیت پایدار در منطقه است و آن را بخشی از قدرت دفاعی جهان اسلام محسوب می‌کنیم. وی با اشاره به اظهارات جورج بوش، رییس‌جمهوری آمریکا که گفته بود موشک‌های ایرانی تا سال ۲۰۱۵ آمریکا و اروپا را تهدید می‌کند، بزرگنمایی توان موشکی ایران توسط بوش و لفاظی دیک چنی را توجیهی برای استقرار سپر دفاع موشکی آمریکا در جمهوری چک ارزیابی کرد که با مخالفت فزاینده افکار عمومی‌اروپا روبه‌رو شده است.

وزیر دفاع افزود: بخش دیگری از عصبانیت آمریکا ناشی از برگزاری موفقیت‌آمیز اجلاس سران کشورهای دریای‌خزر است که در خصوص ایجاد امنیت بدون حضور نیروهای بیگانه به اجماع کم‌نظیری دست یافتند.

سردار نجار همچنین با اشاره به اعمال تحریم‌های جدید از سوی آمریکا گفت: اعمال تحریم‌های یک‌جانبه از سوی آمریکا، نشانگر ناامیدی این کشور از همراهی سایر کشورهای جهان در قبال ایران است.

وی افزود: اینگونه تحریم‌ها علاوه بر شتاب بخشیدن به روند خودکفایی و خود‌اتکایی کشور، وحدت و انسجام ملی را برای مقابله با تهدیدات دشمنان بیشتر می‌کند.

نجار توصیه کرد: مقامات کاخ سفید به جای جعل این‌گونه اخبار کذب و جو‌سازی علیه نیات صلح‌جویانه و منطق محکم ایران و همچنین اعمال تحریم‌ها و فشارهای بی‌حاصل، حق ملت‌ها را برای استفاده از نعمت‌های خدادادی محترم بشمارند.

کشورهای بی‌طرف در امان هستند

وزیر کشور نیز گفت: کشورهایی که با آمریکا در حمله به ایران همکاری نکنند، از پاسخ نظامی تهران در امان خواهند بود.

مصطفی پور‌محمدی در گفت‌وگو با تلویزیون کویتی الرای العام گفت: بعید می‌دانم که آمریکا به ایران حمله کند، اما چنانچه مرتکب چنین کاری شود، کشورهای منطقه نباید نگران پاسخ ایران باشند؛ زیرا کشورهایی که با آمریکا در حمله به ایران همکاری نکنند، از واکنش نظامی تهران در امان خواهند بود.

وی با تاکید بر آمادگی ایران برای مقابله با هرگونه تجاوزی گفت: تهران بر ادامه دادن سیاست‌های هسته‌ای خود پایبند است.

پورمحمدی با رد هرگونه کمک نظامی و تسلیحاتی ایران به حزب‌ا... لبنان گفت: تهران از ملت و دولت لبنان حمایت می‌کند. البته اگر آمریکا و اسرائیل این ملت را به خودشان واگذار کنند، آنان می‌توانند رییس‌جمهوری خود را انتخاب کنند.

وزیر کشور درباره‌ رون آراد، خلبان اسرائیلی مفقود شده و این‌که آیا وی در ایران است، گفت: اگر شما از وی خبری دارید به ما هم بگویید تا وی را دستگیر کنیم.

وی همچنین اظهار کرد‌: ما درباره موضوع جزایر سه‌گانه ایرانی که با امارات بر سر آن اختلاف داریم، آماده ارائه اسناد تاریخی هستیم.