عضو شورای شهر تهران گفت: مرجع قانونی حمل‌و‌نقل شهری، شورای شهر است اما اگر دولت برای این منظور عزم جدی دارد پیشنهاد می‌کنم، مونوریل را بین وزارتخانه‌های خود و جهت ارتباطات داخلی استفاده کند که این مسئله توجیه دار تر از ساخت آن در شهر برای شهروندان است. معصومه ابتکار در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر پیرامون عزم جدی دولت برای ساخت مونوریل در تهران حتی بدون موافقت شورا و شهرداری تأکید کرد: معتقدم که دولت اصلا حق ندارد درباره ساخت مونوریل در تهران دخالت کند چراکه بر طبق قانون سیاست‌گذاری برای مدیریت شهر از جمله در زمینه حمل‌و‌نقل عمومی بر عهده شورای شهر گذاشته شده، مگر آنکه دولت بخواهد فقط برای مجموعه تحت مدیریت خودش کاری را انجام دهد. عضو کمسیون عمران شورای شهر تهران تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنم دولت بین وزارتخانه‌های خود مونوریل بسازد؛ چراکه این مساله توجیه دار تر است و اگر این کار را برای ارتباطات داخلی خود انجام دهند خیلی خوب است ولی اگر قرار است برای حمل‌و‌نقل عمومی شهروندان تهران از مونوریل استفاده کنند، اجازه بدهند تا تصمیم آن را کسانی که قانون تعیین کرده اتخاذ کنند.

وی اضافه کرد: بخشی از مشکلات موجود در حمل‌و‌نقل عمومی تهران ناشی از تعلل دولت در انجام وظایف خود است که موجب شده مشکلات زیادی را در این خصوص شاهد باشیم و بهتر است دولت به وظایف خود عمل کند تا اینکه در مسائلی دخالت کند که قانون آنها را به عهده شورا و مدیریت شهری نهاده است. همچنین به گفته حمزه شکیب رییس کمیسیون عمران شورای شهر تهران هنوز مسوولان دولتی با وجود تاکیدات مکرر اعضای شورا هیچ گونه اطلاعاتی در رابطه با ۴ خط مونوریل مورد نظرشان به شورا ارائه نکرده‌اند. حمزه شکیب در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: در مورد این مصوبه با ما هیچ صحبتی نشده است و هیچ گونه اطلاعاتی از طرف کسانی که مونوریل تهران را مطرح می‌کنند در اختیار شورای شهر و کمیسیون عمران قرار نگرفته است. وی با اشاره به موضع اعضای شورای شهر تهران نسبت به ساخت مونوریل در شهر تهران خاطرنشان کرد: تا جایی که اطلاع دارم تقریبا کلیه اعضای شورا معتقدند هر کاری که در شهر می‌خواهد انجام شود باید نظر شورای شهر در رابطه با آن اخذ شود. در مورد مونوریل نیز فرقی نمی‌کند که هزینه ساخت آن توسط دولت پرداخت می‌شود یا خیر، مسوولان دولتی بر اساس قانون موظف هستند نقطه نظرات شورا را در رابطه با آن دریافت کنند. به اعتقاد رییس کمیسیون عمران شورای شهر تهران مساله ساخت ۴ خط منوریل در شهر تهران نیازی به جنجال‌های رسانه‌ای ندارد و موضوع از طریق مذاکره و رایزنی قابل حل است.

وی درباره اظهارات هاشمی معاون عمرانی وزیر کشور مبنی بر « مطالعات اجرایی خطوط تصویب شده منوریل در حال نهایی شدن است و عملیات ساخت خطوط نیز تا پایان سال آغاز می‌شود» گفت: تصویب طرح قبل از اتمام مطالعات اجرایی امکانپذیر نیست. به اعتقاد من در انتقال صحبت‌های معاون عمرانی وزیر کشور اشتباهی صورت گرفته است که موجب به وجود آمدن چنین برداشتی شده است.