مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از اجرای طرح جدید این سازمان برای بازاریابی بیمه اختیاری خبر داد و گفت: در این برنامه سعی می‌شود، افراد به صورت بازاریاب سراغ صاحبان مشاغل و افراد بدون کارفرما رفته، تا با ترغیب آن‌ها به پرداخت بالاترین سهم حق بیمه، آینده این قشر تامین شود. به گزارش خبرگزاری ایسنا، حسین‌علی ضیایی، افزود: همچنین لایحه‌ایی در سازمان تنظیم شده است که بر اساس آن مستمری بازنشستگان و مستمری‌بگیران متناسب با میزان حق بیمه پرداختی آن‌ها تعیین می‌شود.

وی ادامه داد: به عنوان مثال، فردی امروز دو برابر حداقل حقوق، حق بیمه می‌پردازد و سال آینده ۲/۲‌درصد و ... به همین ترتیب حق بیمه پرداختی خود را هر سال افزایش می‌دهد، بنابراین میانگینی از بیمه پردازی افراد نسبت به حداقل حقوق همان سال محاسبه می‌شود، البته همین نسبت در پرداخت مستمری پس از بازنشستگی به فرد در نظر گرفته می‌شود.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی درباره قرار گرفتن مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی زیر خط فقر، اظهار کرد: به این مساله اعتقادی ندارم، چرا که خط فقر تعریف مشخصی ندارد و این خط به انواع مطلق و شدید تقسیم می‌شود، از سوی دیگر مستمری‌بگیران با دریافت ۲۶۰‌هزار تومان زیر خط فقر نیستند. ضیایی در حالی این سخنان را بیان کرد که چند روز پیش، بانک مرکزی اعلام کرد، خانواده‌های شهری برای گذران زندگی خود ماهانه حداقل باید ۶۴۴هزار تومان درآمد داشته باشد. هفته گذشته نیز عبدالرضا مصری، وزیر رفاه و تامین‌اجتماعی افزایش هزینه‌های مسکن را عامل افزایش جمعیت زیر خط مطلق عنوان کرد و گفت: افزایش هزینه‌های مسکن موجب شده است کسانی که لب مرز خط فقر مطلق بودند به جمعیت زیر خط فقر مطلق اضافه شوند. در حال حاضر، بیش از ۵/۷میلیون نفر از جمعیت کشور زیر خط فقر مطلق قرار دارد.