نگاه سوم- چندی پیش اداره اماکن اخطاریه‌ای به کافه کتاب‌های تهران فرستاد و به آنان فرصت داد تا طی ۷۲ ساعت نسبت به تخلیه کافه خود اقدام کنند. کتاب فروشی ثالث در خیابان کریمخان زند یکی از مهم‌ترین کافه کتاب‌های تهران محسوب می‌شد، اما به گفته یکی از مسوولان این انتشاراتی با وجود عمل کردن به اخطاریه مبنی بر تخلیه کافه، روز پنج‌شنبه گذشته پلمب شد.

در اخطاریه اماکن نیروی انتظامی از «تداخل صنفی» به عنوان مشکل این کافه کتاب‌ها یاد شده است. کافه کتاب‌ها پس از دریافت این اخطاریه، پیگیری خود را برای حل این مشکلات‌ آغاز کردند و حتی اتحادیه کتاب‌فروشان تهران نیز پیگیری‌هایی را انجام داد، ولی در نهایت صاحبان کافه کتاب‌ها‌ فراخوانده شدند و از آنها تعهد گرفته شد که کافه کتاب خود را تعطیل کنند.

وی همچنین اشاره کرد نامه اتحادیه روز چهارشنبه به اداره اماکن ارسال شد، اما ماموران روز پنج‌شنبه به کتاب‌فروشی ثالث مراجعه و آن را پلمب کردند. پلمب کتاب‌فروشی ثالث به این گمانه دامن زد که بقیه کتاب‌فروشی‌های تهران نیز اخطار گرفته و پلمب شده باشند؛ اما کتاب‌فروشی‌های شهر‌کتاب ونک بدرقه جاویدان و دروس به فعالیت خود ادامه می‌دهند.