نخست‌وزیر انگلیس در تداوم موضع خصمانه خود علیه کشورمان با تکرار اتهام‌های غرب مبنی‌بر نظامی بودن برنامه هسته‌ای ایران گفت که دولت وی به دنبال تحریم‌های بیشتر علیه ایران در سازمان ملل و اتحادیه اروپایی خواهد بود و برنامه هسته‌ای ایران را خطری برای جهان خواند. به گزارش ایسنا، روزنامه اورشلیم پست گزارش داد، گوردون براون، نخست‌وزیر انگلیس پس از گفت‌وگو با ایهود اولمرت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در یک کنفرانس خبری گفت: آماده‌ایم و برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران تلاش خواهیم کرد. براون افزود: برای رسیدن به این هدف از طریق سازمان ملل اقدام خواهیم کرد. علاوه بر آن آماده‌ایم تحریم‌های شدیدتری را نیز در اتحادیه اروپایی داشته باشیم. ما قصد داریم با صراحت نشان دهیم که از اهداف هسته‌ای ایران حمایت نمی‌کنیم.

نخست‌وزیر انگلیس در ادامه گفت: تحریم‌ها تنها راه نشان دادن این حقیقت به دولت ایران است که ما مسیری را که آنها در پیش گرفته‌اند، نمی‌پذیریم. به گزارش رویترز، وی این سخنان را در حالی بیان کرد که علی لاریجانی، دبیرسابق شورای‌عالی امنیت ملی ایران و سعید جلیلی، جانشین وی در حال دیدار و گفت‌وگو با خاویر سولانا، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا بودند.

اولمرت نیز در کنفرانس مشترک خود با براون با اشاره به این دیدار گفت: امیدواریم سولانا به نماینده جدید ایران اطلاع دهد که تحریم‌ها تاثیرگذارد. وی با بیان اینکه تحریم‌ها بر ایران تاثیر خود را گذاشته‌اند، افزود: اما این تحریم‌ها کافی نیستند و باید افزایش یابد، تا جایی که ایران برنامه هسته‌ای خود را متوقف کند.

انگلیس در حالی حمایت خود را از موضع اولمرت بیان می‌کند که نیکلا سارکوزی، رییس‌جمهوری فرانسه به اولمرت گفت که وی از موضع رژیم صهیونیستی در زمینه مساله هسته‌ای ایران حمایت می‌کند.

روزنامه اورشلیم پست به نقل از مقامات رژیم صهیونیستی گزارش داد: اولمرت از حمایت فرانسه وانگلیس از موضع رژیم صهیونیستی در برابر ایران خرسند است، اما دو کشوری که در اروپا ممکن است دردسر آفرین باشند، ایتالیا و آلمان هستند که شرکت‌های آنها همچنان روابط تجاری خود را با ایران ادامه می‌دهند. وی افزود: به عقیده من مجموعه آمادگی ما برای پیشبرد روند سازمان ملل و توانایی ما برای اعمال تحریم‌ها علیه ایران توسط اتحادیه اروپایی قاطع‌ترین پیام را به دولت تهران خواهد رساند.

به گزارش رویترز، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از گفت‌وگو با براون خطاب به جامعه یهودیان انگلیس در لندن گفت: ما و دولت انگلیس در درک یکدیگر پایه محکم و باثباتی داریم.

وی افزود که امیدوار است آلمان و ایتالیا نیز در تلاش برای توقف برنامه هسته‌ای ایران به آنها بپیوندد.

از سوی دیگر، وزیر خارجه انگلیس ادعا کرد که روسیه و چین از دور سوم تحریم‌ها علیه ایران به خاطر برنامه هسته‌ای این کشور حمایت خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رویترز گزارش داد: دیوید میلیبند، وزیر خارجه انگلیس که برای دیدار با مقامات و قانونگذاران آمریکایی به واشنگتن سفر کرده است روز سه‌شنبه، در گفت‌وگو با خبرنگاران در سفارت انگلیس در واشنگتن گفت: من این حرف را که ما نمی‌دانیم اقدام بعدی در برابر ایران چیست و اینکه جامعه بین‌المللی در این زمینه دچار تفرقه می‌شود، قبول ندارم.

وزیر خارجه انگلیس که روز دوشنبه درباره ایران با کاندولیزا رایس، همتای آمریکایی خود گفت‌وگو کرده بود گفت: روسیه و چین ماه میلادی گذشته در نیویورک تاکید کردند که اگر ایران فعالیت‌های غنی‌سازی اورانیوم را متوقف نکند قطعنامه سوم شورای امنیت سازمان ملل علیه این کشور تنظیم خواهد شد.

میلیبند گفت: این تنها ما نبودیم که این توافقنامه را امضا کردیم، روسیه و چین نیز این کار را انجام دادند.