دنیای اقتصاد - هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران طی دو سال اخیر ۱۱ فروند هواپیمای بوئینگ، ایرباس و فوکر خریداری کرده است.

به گزارش روابط‌عمومی هما، سعید حسامی مدیرعامل هما با اعلام این مطلب در مراسم معارفه فرهاد پرورشی به عنوان عضو هیئت مدیره و معاون برنامه‌ریزی و خدمات مدیریت هما گفت: با ورود یک فروند هواپیمای فوکر، تعداد هواپیماهای هما به ۴۱ فروند افزایش یافت. از این رو پیش‌بینی می‌شود با ورود چند فروند هواپیمای اجاره‌ای مشکل پروازهای داخلی تا حدودی کاهش یابد. مدیرعامل هما با تاکید بر این که هما در طول حیات خود هرگز بیش از ۳۴ فروند هواپیما نداشته است، گفت: در حال حاضر هما از نظر کمی در بالاترین نقطه تاریخی خود قرار دارد، البته تحریم‌های اقتصادی باعث شده این شرکت از نظر کیفی رشد قابل قبولی

نداشته باشد.

او ادامه افزود: در دو سال گذشته بر اساس برنامه توسعه هما سالانه به طور متوسط ۵/۵ فروند هواپیما متشکل از یک فروند بوئینگ، چهار فروند ایرباس و شش فروند فوکر وارد ناوگان شرکت شده و بر این اساس تعداد ۱۰‌هزار و ۹۳ صندلی به تعداد موجود اضافه شده است. این در حالی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی سالانه با افزایش ۲/۱ فروند هواپمیا، به طور میانگین تعداد ۲۳۴ صندلی به صندلی‌های هما افزوده شده است.

مدیرعامل هما سیاست حفظ هواپیماهای بوئینگ را همچنان مدنظر داریم و در همین راستا اجرای برنامه‌های تعمیرات اساسی هواپیماهای بوئینگ را تنظیم و اجرا کردیم که برآیند آن حضور هواپیمای ۷۴۷ در پرواز تهران، دمشق، کاراکاس بود و اتخاذ سیاست‌های این چنینی و یا اجاره هواپیما بیشتر به منظور مقابله با تحریم و جلوگیری از آثار زیانبار آن بر این صنعت است.