موش فرانسوی صدرنشین سینماهای دنیا

انیمیشن «راتاتوی» به کارگردانی برادبیرد در ۳۷۹۳ سینما در ۳۳ کشور حدود ۷/۲۷‌میلیون دلار فروش کرد تا برای سومین هفته پیاپی پرفروش‌ترین فیلم در سطح بین‌المللی باشد.

ورایتی اعلام کرد مجموع فروش بین‌المللی این فیلم ۳۰۸‌میلیون دلار شده تا پنجاهمین فیلم تاریخ و هفتمین فیلم سال ۲۰۰۷ شود که از مرز ۳۰۰‌میلیون دلار فروش عبور کرده است. پیش از این «اسپایدرمن»، «دزدان دریایی کارائیب»، «در انتهای دنیا»، «شرک سوم»، پنجمین «هری پاتر»، «ترانسفورماتورها» و «فیلم سیمپسن‌ها» در سطح بین‌المللی بیش از ۳۰۰‌میلیون دلار فروش داشتند. «راتاتوی»، داستان یک موش پاریسی است که می‌خواهد یک خوراک شناس خبره باشد، این هفته در ایتالیا حدود هفت‌میلیون دلار، در بریتانیا ۵/۶‌میلیون دلار و در آلمان ۹/۵‌میلیون دلار فروش داشت. فروش این فیلم در هفته نخست اکران در سوئد نیز ۲/۲‌میلیون دلار بود.

رده دوم جدول فروش بین‌المللی را فیلم فانتزی «استارداست» به خود اختصاص داد که در ۲۲۱۴ سینما حدود ۱/۸‌میلیون دلار فروش داشت و نیمی از آن در بریتانیا حاصل شد. فروش جهانی این فیلم ۴۲‌میلیون دلار شده است. فیلم ترسناک اسپانیایی «یتیم‌خانه» به کارگردانی خوان آنتونیو بایونا با بازی بلن روئدا که هفته پیش در اسپانیا حدود هشت‌میلیون دلار فروخته بود، این هفته به حضور موفق خود در گیشه‌های فروش این کشور ادامه داد و در ۳۷۳ سینما ۶/۵‌میلیون دلار فروخت. نماینده اسپانیا در بخش اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی‌زبان با نظارت مستقیم گی‌یرمو دل‌تورو مکزیکی و سازنده «هزارتوی پن» ساخته شده است.

«شر موجود: انقراض»، سومین فیلم از مجموعه افسانه علمی درباره زامبی‌های آدمخوار این هفته ۶/۵‌میلیون دلار فروخت و مجموع فروش جهانی خود را به ۲/۴۸‌میلیون دلار رساند. فروش کمدی «سوپربد» در ۱۹۰۰ سینما در ۲۸ کشور تقریبا ۶/۴‌میلیون دلار بود که بیشترین فروش را در اسپانیا به دست آورد. «پسر دلشکسته» برادران فارلی با بازی بن استیلر در ۱۱۵۴ سینما به فروش ۷/۳‌میلیون دلار دست پیدا کرد. مجموع فروش بین‌المللی این فیلم ۳/۱۹‌میلیون دلار شده است.

فیلم «قلمرو» به کارگردانی پیتر برگ با بازی جمی فاکس که داستان آن در عربستان روی می‌دهد، این هفته در ۱۵۳۰ سینما در ۲۲ کشور حدود سه‌میلیون دلار فروش داشت که بیشترین فروش آن در آلمان بود. کمدی «باردار» نیز در ۱۰۶۰ سینما به فروشی در حد ۸/۲‌میلیون دلار دست یافت که یک‌میلیون دلار آن در ایتالیا بود. مجموع فروش بین‌المللی این فیلم ۸/۶۱ ‌میلیون دلار شده است.

«مایکل کلیتن» به کارگردانی تونی گیلروی نیز با وجود حضور ستاره‌ای مانند جورج کلونی و نقدهای مثبت منتقدان، در ۱۱۱۲ سینما تنها ۱/۳‌میلیون دلار فروش داشت که ۴/۱‌میلیون دلار آن در فرانسه و ۱/۱‌میلیون دلار آن در استرالیا به دست آمد. مجموع فروش این تریلر قضایی ۲/۱۲‌میلیون دلار شده است. «مایکل کلیتن» هنوز در آلمان و اسپانیا افتتاح نشده است.