نگاه سوم- دبیر ششمین جشنواره سراسری تئاتر کانون‌ها و همچنین مسوول کانون‌های نمایشی سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران از آغاز بازبینی ششمین جشنواره سراسری تئاتر کانون‌ها توسط چهار هیات بازبینی خبر داد و گفت: «مسوولان شهرداری‌ها برای بین‌المللی شدن این جشنواره‌ در سال‌های آینده نظر مساعدی دارند.» شکرخدا گودرزی همچنین از آغاز بازبینی گروه‌های صحنه‌ای، خیابانی، عروسکی و شهرستانی این جشنواره خبر داد و افزود: «در بخش صحنه‌ای کاظم بلوچی، مجتبی اقدامی، هوشنگ هیاوند، حمیدرضا آذرنگ، اصغر همت و اردشیر صالح‌پور در دو گروه جداگانه به بازبینی آثار بخش صحنه‌ای تهران در فرهنگسرای بهمن پرداخته‌اند.»

وی همچنین گفت: سیمین امیریان، جواد ذوالفقاری و حمید کرمی اعضای هیات‌بازبینی بخش عروسکی این جشنواره هستند و در بخش خیابانی هم شهرام کرمی، محمدرضا الوند و رضا امامی به داوری می‌نشینند.

به گفته گودرزی بازبینی نمایش‌های شهرستانی ششمین جشنواره سراسری تئاتر کانون‌های نمایش نیز هفته آینده آغاز می‌شود و حسن دولت‌آبادی، همایون علی‌آبادی و محمود فتح‌اللهی اعضای هیات‌ بازبینی آثار شهرستانی تمام بخش‌های جشنواره هستند. گودرزی همچنین اضافه کرد ما با درنظر گرفتن نگاه منطقه‌ای تصمیم گرفتیم در کنار این هیات بازبینی یک نماینده نیز از هر منطقه در کنار این هیات انتخاب حضور داشته باشند و نظر خود را ارائه کنند.

دبیر جشنواره تئاتر کانون‌ها تعداد آثار رسیده به دبیرخانه این جشنواره را ۵۵۰متن اعلام کرد و گفت: از میان این تعداد نمایشنامه ۱۸۰اثر انتخاب شد که هم‌اکنون در حال بازبینی است.

دبیر ششمین جشنواره سراسری تئاتر کانون‌ها تعداد آثار انتخابی از میان ۱۸۰اثر را پس از بازبینی در حدود ۵۰نمایش در تمام بخش‌های صحنه‌ای، عروسکی، خیابانی وشهرستانی دانست و متذکر شد: «تعداد جشنواره بستگی به وضعیت سالن امکانات دارد. به گفته وی استقبال کانون‌های نمایشی شهرستان‌ها از این جشنواره بسیار خوب بوده و شهرداری‌ها سراسر کشور تاکنون به خوبی از این جریان فرهنگی حمایت کرده‌اند. دبیر جشنواره ششم کانون‌ها اظهار امیدواری کرد که حمایت شهرداری‌ها از تئاتر بیشتر شود تا تئاتر رشد روزافزونی کند و در این باره توضیح داد: در تمام دنیا شهرداری در سال‌های اخیر نگاه فرهنگی خاصی داشت و موجب توسعه هنر نمایش شده است. وی از اجرای یک مراسم آغازین ویژه برای جشنواره امسال کانون‌ها خبر داد و گفت: در این مراسم به جای سخنرانی، به جنبه‌های اجتماعی تئاتر در مقابله با مردم می‌پردازیم. گودرزی برنامه‌های ششمین جشنواره تئاتر کانون‌ها را متنوع‌تر و آموزشی‌تر از دوره‌های قبل دانست و درباره کارگاه‌های آموزشی نمایش خلاق توسط داوود کیانیان خبر داد. وی همچنین خاطرنشان کرد: برای جشنواره امسال سعی کرده‌ایم سالن‌ها را تجهیز کنیم، اما باز هم با مشکل سالن مواجه هستیم و یکی از جدی‌ترین مباحث ما مشکل سالن‌ها است. حوزه هنری، تماشاخانه مهر و دانشگاه، تالار فارابی را در اختیار ما گذاشت. اما مسوولان مولوی هیچ کمکی نکردند و گفتند چون تئاتر شهر در حال بازسازی است حجم برنامه‌ها و اجراهای ما زیاد شده و امکان گذاشتن سالن در اختیار شما را برای ایام جشنواره نداریم.

گودرزی با اشاره به تعطیلی انجمن‌های نمایشی در شهرستان‌ها، کانون‌های نمایش شهرداری‌ها را محل خوبی برای پرورش تئاتر دانست و درباره بین‌المللی شدن این جشنواره در سال‌های آتی نیز گفت: مسوولان شهرداری در این باره نظر مساعدی دارند و ممکن است در سال‌های آینده این جشنواره با رایزنی بین شهرداری‌های سراسر کشور به شکل بین‌المللی برگزار شود. ششمین جشنواره سراسری تئاتر کانون‌ها از اول تا دهم آذرماه در تهران برگزار می‌شود.