وزیر رفاه و تامین اجتماعی با اشاره به ارایه لایحه‌ای از سوی دولت به مجلس گفت: در صورت تصویب این لایحه کلیه جرایم بیمه‌ کارفرمایان بخشیده می‌شود.

عبدالرضا مصری‌ در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در سال‌های اخیر کارفرمایانی که امکان پرداخت حق بیمه کارگران خود را نداشتند، با جرایم سنگینی مواجه شده‌اند. متاسفانه جرایم حق بیمه در سالیان متمادی از اصل حق بیمه نیز بیشتر شده و مشکل دوچندانی را ایجاد کرده است. وزیر رفاه افزود: این لایحه به زودی در مجلس مطرح می‌شود.وی با بیان اینکه اصل بدهی بیمه کارفرمایان به صورت اقساط ۱۲ ماهه دریافت خواهد شد، گفت: رقم مبالغ حق بیمه کارفرمایان و جرایم آنها بسیار قابل‌توجه است و جرایمی بین یک میلیون تا ۵میلیارد تومان نیز وجود دارد که دولت همه‌ آنها را در این لایحه بخشیده است.

وی میزان کل بدهی کارفرمایان به سازمان تامین اجتماعی تا اسفند ۸۵ را ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: کارفرمایان به ازای این رقم ۷۵۰‌میلیارد تومان جریمه شده‌اند که مجموع بدهی آنها به سازمان تامین اجتماعی ۱۹۵۰‌میلیارد تومان است. وزیر رفاه همچنین در مورد سهم سازمان‌های حمایتی از محل صرفه‌جویی بنزین نیز توضیح داد: طبق لایحه‌ای که دولت به مجلس تقدیم کرده است، از محل صرفه‌جویی بنزین یک‌ هزار میلیارد تومان برای توسعه و کمک به تامین اجتماعی اقشار مختلف اختصاص پیدا می‌کند.

رد ۲فوریت لایحه

در همین رابطه علی عسگری‌آزاد معاون سیاستگذاری و برنامه‌ریزی وزیر رفاه به خبرنگار ما گفت: هنوز سهم هر یک از حوزه‌های رفاه، حمل‌و‌نقل ریلی و پالایشگاه‌ها از محل اعتبارات ناشی از صرفه‌جویی بنزین مشخص نشده است.

وی با تاکید بر اینکه وزارت رفاه برای تخصیص اعتباراتی که از محل صرفه‌جویی بنزین به این وزارتخانه اختصاص خواهد یافت. برنامه تنظیم‌شده دارو، افزود: دولت لایحه به همین منظور تدوین و به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرده است، اما دو فوریت این لایحه در مجلس رای نیاورد. از این رو، بعید به نظر می‌رسد که این لایحه تا پایان سال جاری یا پایان مجلس هفتم در صحن علنی مطرح نشود.