روزنامه فایننشال تایمز گزارش داد، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با رییس‌جمهور روسیه در کرملین تلاش کرد وی را متقاعد به حمایت از تحریم‌های جدید سازمان ملل علیه ایران کند. به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه فایننشیال تایمز، ایهود المرت در کرملین با ولادمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه دیدار داشت که یک مقام عالی رتبه رژیم صهیونیستی آن را «ملاقاتی ضروری و ناگهانی» خواند که در آن برنامه هسته‌‌ای ایران مساله اصلی گفت‌وگوها بین دو طرف بود.

در ادامه این گزارش آمده است، یک سخنگوی دولت رژیم صهیونیستی پیش از این دیدار، با تهدید خواندن ایران گفت که اولمرت با صراحت از موضع رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه نباید به توانایی هسته‌ای دست یابد و این که دست‌یابی ایران به توانایی هسته‌‌ای تهدیدی برای جهان از جمله روسیه به دنبال دارد صحبت می‌کند.

یک مقام عالی‌رتبه در هیات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت که اولمرت از نتایج این دیدار راضی بود.

وی در پایان این دیدار گفت: رییس‌جمهوری روسیه درک بالایی نسبت به موضع اسرائیل در برابر همه موضوعات یاد شده در دستور کار این دیدار به خصوص مساله ایران نشان داد. در این دیدار فضایی «باز و جدی» حاکم بود و نخست‌وزیر از نتایج آن بسیار راضی است.

این روزنامه در ادامه نوشت: پوتین در ابتدای این دیدار به اولمرت گفت که نتایج گفت‌وگوهای خود با مقامات ایرانی را به اطلاع وی خواهد رساند. وی به اولمرت گفت: می‌دانیم که شما چقدر از موقعیت ایجاد شده در زمینه برنامه هسته‌‌ای ایران به وجود آمده است نگران هستید. من حاضرم نتایج سفر خود به تهران را با شما در میان بگذارم.