مخبر کمیسیون امنیت ملی درخصوص رفتار توهین‌آمیز با هیات پارلمانی در سفر به ژنو گفت: هیات پارلمانی ایران یک ساعت در فرودگاه ژنو معطل شده بودند، وی با اشاره به معطلی هیات اعزامی مجلس در فرودگاه ژنو، این نوع رفتارها را دوستانه ندانست و تصریح کرد: اعتراض هیات همان‌جا به سفیر ایران در ژنو، رییس مجلس و وزارت امور خارجه منتقل شد. بنابراین وزارت امور خارجه در مقابل این بی‌احترامی که به معطل شدن یک ساعته هیات پارلمانی ایران از جانب پلیس سوییس منجر شد، از دولت سوییس توضیح خواسته و این موضوع به نمایندگان مجلس منتقل شد. جلالی البته گفت که در برخی مواقع نمایندگان در سفرهای خارجی خود به دلیل تواضع از موقعیت خود استفاده نمی‌کنند و به همین دلیل برخوردی در شان آنها صورت نمی‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه آن چه چندی پیش در روسیه رخ داد نیز نیازمند هماهنگی بود، گفت: اگر نماینده‌ای با کارت نمایندگی از پاویون سفر کند، بازرسی و بازدید نخواهد شد، اما اگر از مسیر عادی فرودگاه بروند مورد بازرسی قرار خواهند گرفت. مخبر کمیسیون امنیت ملی در پاسخ به این سوال که این تواضع موجب توهین به کشور ایران است، خاطرنشان کرد: نمایندگان در هنگام سفر رسمی باید بدانند که نماینده جمهوری اسلامی ایران هستند و تمام احترامات باید نسبت به آنها انجام شود.

به گفته جلالی، لازم است از طرف هیات‌رییسه مجلس نیز به وزارت خارجه تذکر داده شود تا در سفرهای نمایندگان تمام تشریفاتی که لازم است تا حرمت یک نماینده حفظ شود، انجام شود.