دنیای اقتصاد- مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی اعلام کرد که هفته آینده با دبیر شورای‌عالی امنیت ملی کشورمان دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

خاویر سولانا در حاشیه نشست وزیران خارجه کشورهای اروپایی در لوکزامبورگ از دیدار خود با لاریجانی خبر داد، با این حال خاطرنشان کرد: هنوز زمان دقیق دیدار مشخص نشده است. وی به مکان برگزاری این دیدار نیز اشاره نکرد. سولانا همچنین تاکید کرد: فعلا صحبتی درباره اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران مطرح نیست.

خبرگزاری نووستی گزارش داد: رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپایی روز دوشنبه در پایان دیدار وزرای خارجه ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ به خبرنگاران گفت: اکنون زمان فکر کردن به تحریم‌های جدید نیست، بلکه زمان کار برای ازسرگیری مذاکرات است.

سولانا یادآوری کرد: جامعه جهانی و از جمله اتحادیه اروپایی برای حل مشکل هسته‌ای ایران با استفاده از روش‌های سیاسی تلاش می‌کند. وی گفت: با این حال نمی‌توان پیش‌بینی کرد که در ماه دسامبر (زمانی که شورای امنیت سازمان ملل متحد بار دیگر پرونده هسته‌ای ایران را بررسی می‌کند) چه تصمیمی گرفته خواهد شد.

این در حالی است که سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تنها چند ساعت پیش از اعلام این خبر از سوی نماینده کشورهای ۱+۵ در مذاکرات هسته‌ای، از هرگونه برنامه دیدار و گفت‌وگو میان سولانا و لاریجانی اعلام بی‌اطلاعی کرده بود. در عین حال روز قبل از نشست خبری سیدمحمدعلی حسینی، سخنگوی وزارت خارجه، سخنگوی سولانا از دیدار قریب‌الوقوع مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی و دبیر شورای‌عالی امنیت ملی کشورمان خبر داده بود.